hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

Kritika pristupa nastavi na razini visokoškolskog obrazovanja

Branka Gotovac   ORCID icon orcid.org/0000-0002-2148-1486 ; Kemijsko-tehnološki fakultet u Splitu, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (165 KB) str. 225-232 preuzimanja: 561* citiraj
APA 6th Edition
Gotovac, B. (2009). Kritika pristupa nastavi na razini visokoškolskog obrazovanja. Školski vjesnik, 58 (2.), 225-232. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/82598
MLA 8th Edition
Gotovac, Branka. "Kritika pristupa nastavi na razini visokoškolskog obrazovanja." Školski vjesnik, vol. 58, br. 2., 2009, str. 225-232. https://hrcak.srce.hr/82598. Citirano 28.10.2021.
Chicago 17th Edition
Gotovac, Branka. "Kritika pristupa nastavi na razini visokoškolskog obrazovanja." Školski vjesnik 58, br. 2. (2009): 225-232. https://hrcak.srce.hr/82598
Harvard
Gotovac, B. (2009). 'Kritika pristupa nastavi na razini visokoškolskog obrazovanja', Školski vjesnik, 58(2.), str. 225-232. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/82598 (Datum pristupa: 28.10.2021.)
Vancouver
Gotovac B. Kritika pristupa nastavi na razini visokoškolskog obrazovanja. Školski vjesnik [Internet]. 2009 [pristupljeno 28.10.2021.];58(2.):225-232. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82598
IEEE
B. Gotovac, "Kritika pristupa nastavi na razini visokoškolskog obrazovanja", Školski vjesnik, vol.58, br. 2., str. 225-232, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82598. [Citirano: 28.10.2021.]

Sažetak
Na visokoškolskim institucijama u Hrvatskoj nastavnom se radu nažalost ne pridaje značenje kakvo mu pripada. Ukorak s rehabilitacijom vrednovanja nastavnog rada na fakultetima treba razvijati svijest o potrebi sustavne izobrazbe nastavnika na fakultetima za rad u nastavi s ciljem podizanja kvalitete nastave.
Danas smo suočeni i s izazovom permanentne motivacije studenata; od motivacije za upis, pa nadalje. Zadaća je fakulteta koncipirati i provoditi politiku usmjerenu ponajprije na studente, od potencijalnih studenata pa do upisanih, dakle i prije upisa, tijekom čitavog studija, ali i poslije, u okviru cjeloživotnog učenja. Aktualni i zanimljivi programi bez kvalitetnih nastavnika nisu dostatni.
Uspješnijem studiranju ne pridonosi samo razvijenost strategija i vještina učenja studenata nego i način poučavanja nastavnika. Od čitavog spektra načina poučavanjai nastavnih metoda uglavnom se koriste frontalni rad i metoda usmenog izlaganja.
Opisivanje je pretežito znanstveno, nedostatno se provjerava razumijevanje tijekom samoga nastavnog procesa, needucirani nastavnici nisu dorasli didaktičkom vođenju studenata... To su samo neke od slabosti koje bitno umanjuju kvalitetu visokoškolskog obrazovanja. Rješavanje mnogih problema s kojima se susreću nastavnici i njihovi studenti zahtijeva od nastavnika i znanja iz područja didaktike, psihologije i metodike. Stoga je prijeko potrebno u tom smjeru uvesti značajne promjene na razini visokoškolskog obrazovanja.
U radu su korišteni i neki rezultati istraživanja provedenog nad studentima prve godine Kemijsko-tehnološkog fakulteta u Splitu s ciljem ispitivanja učinkovitosti strategija učenja.

Ključne riječi
nastavni rad na razini visokoškolskog obrazovanja; pedagoškopsihološka izobrazba nastavnika; poučavanje; nastavne metode i suvremeni didaktički sustavi nastave

Hrčak ID: 82598

URI
https://hrcak.srce.hr/82598

[engleski]

Posjeta: 1.013 *