hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Imaju li medvjedići jednak broj bombona? Konceptualno rzaumijevanje osnovnih svojstava zbrajanja

Daria Rovan   ORCID icon orcid.org/0000-0002-6990-4388 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Nina Pavlin-Bernardić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-8194-5668 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Vesna Vlahović-Štetić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (622 KB) str. 99-118 preuzimanja: 248* citiraj
APA 6th Edition
Rovan, D., Pavlin-Bernardić, N. i Vlahović-Štetić, V. (2009). Imaju li medvjedići jednak broj bombona? Konceptualno rzaumijevanje osnovnih svojstava zbrajanja. Suvremena psihologija, 12 (1), 99-118. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/82662
MLA 8th Edition
Rovan, Daria, et al. "Imaju li medvjedići jednak broj bombona? Konceptualno rzaumijevanje osnovnih svojstava zbrajanja." Suvremena psihologija, vol. 12, br. 1, 2009, str. 99-118. https://hrcak.srce.hr/82662. Citirano 19.09.2019.
Chicago 17th Edition
Rovan, Daria, Nina Pavlin-Bernardić i Vesna Vlahović-Štetić. "Imaju li medvjedići jednak broj bombona? Konceptualno rzaumijevanje osnovnih svojstava zbrajanja." Suvremena psihologija 12, br. 1 (2009): 99-118. https://hrcak.srce.hr/82662
Harvard
Rovan, D., Pavlin-Bernardić, N., i Vlahović-Štetić, V. (2009). 'Imaju li medvjedići jednak broj bombona? Konceptualno rzaumijevanje osnovnih svojstava zbrajanja', Suvremena psihologija, 12(1), str. 99-118. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/82662 (Datum pristupa: 19.09.2019.)
Vancouver
Rovan D, Pavlin-Bernardić N, Vlahović-Štetić V. Imaju li medvjedići jednak broj bombona? Konceptualno rzaumijevanje osnovnih svojstava zbrajanja. Suvremena psihologija [Internet]. 2009 [pristupljeno 19.09.2019.];12(1):99-118. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82662
IEEE
D. Rovan, N. Pavlin-Bernardić i V. Vlahović-Štetić, "Imaju li medvjedići jednak broj bombona? Konceptualno rzaumijevanje osnovnih svojstava zbrajanja", Suvremena psihologija, vol.12, br. 1, str. 99-118, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82662. [Citirano: 19.09.2019.]

Sažetak
Niz istraživanja upućuje na to da napredak u stjecanju matematičkih kompetencija zahtijeva kvalitativni skok u konceptualnom razumijevanju. Jedan takav ključni konceptualni napredak koji predstavlja osnovu za stjecanje vještine zbrajanja jest razumijevanje odnosa dio-cjelina. Istraživanja redoslijeda kojim djeca usvajaju osnovne principe zbrajanja – aditivnost, komutativnost i asocijativnost – omogućuju bolje razumijevanje razvoja znanja o odnosu dio-cjelina. Stoga je cilj ovog istraživanja bio utvrditi postoje li dobne razlike u razumijevanju osnovnih svojstava zbrajanja te utvrditi postoje li razlike u razumijevanju pojedinih svojstava zbrajanja. U istraživanju su sudjelovala djeca predškolske dobi od 4 godine (N = 41), 5 godina (N = 89) i 6 godina (N = 76), te učenici prvog razreda osnovne škole (N = 77). Razumijevanje principa zbrajanja ispitano je prezentiranjem zadataka u kontekstu konkretnih objekata. Glavni efekt dobi pokazao se značajnim za sva svojstva zbrajanja, pri čemu se pokazalo da su starija djeca uspješnija u rješavanju ovakvih zadataka. Rezultati također upućuju na to da nema razlika u razumijevanju principa aditivnosti, komutativnosti i asocijativnosti. Kako bismo provjerili postoje li kvalitativne razlike u dječjim obrazloženjima odgovora, detaljno su analizirana objašnjenja koja su djeca davala prilikom rješavanja zadataka. Pokazalo se da djeca uspješna u rješavanju zadataka u pravilu daju bolje elaborirana objašnjenja od one koja griješe, što upućuje na to na različite razine konceptualnog znanja o zbrajanju. Dobiveni rezultati u skladu su s modelom Baroodyja, Wilkinsa i Tiilikainena (2003) te s opisom protokvantitativne razine rezoniranja u okviru modela Resnickove (1992).

Ključne riječi
konceptualno razumijevanje; aditivnost; komunikativnost; asocijativnost

Hrčak ID: 82662

URI
https://hrcak.srce.hr/82662

[engleski]

Posjeta: 492 *