hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Spolne razlike u (meta) kognitivnim i motivacijskim čimbenicima razumijevanja teksta adolescenata u Hrvatskoj i Sloveniji

Svjetlana Kolić-Vehovec   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0340-8832 ; Filozofski fakultet u Rijeci
Sonja Pečjak ; Filozofski fakultet u Ljubljani
Barbara Rončević Zubković   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0276-8326 ; Filozofski fakultet u Rijeci

Puni tekst: hrvatski, pdf (611 KB) str. 229-241 preuzimanja: 501* citiraj
APA 6th Edition
Kolić-Vehovec, S., Pečjak, S. i Rončević Zubković, B. (2009). Spolne razlike u (meta) kognitivnim i motivacijskim čimbenicima razumijevanja teksta adolescenata u Hrvatskoj i Sloveniji. Suvremena psihologija, 12 (2), 229-241. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/82671
MLA 8th Edition
Kolić-Vehovec, Svjetlana, et al. "Spolne razlike u (meta) kognitivnim i motivacijskim čimbenicima razumijevanja teksta adolescenata u Hrvatskoj i Sloveniji." Suvremena psihologija, vol. 12, br. 2, 2009, str. 229-241. https://hrcak.srce.hr/82671. Citirano 04.08.2021.
Chicago 17th Edition
Kolić-Vehovec, Svjetlana, Sonja Pečjak i Barbara Rončević Zubković. "Spolne razlike u (meta) kognitivnim i motivacijskim čimbenicima razumijevanja teksta adolescenata u Hrvatskoj i Sloveniji." Suvremena psihologija 12, br. 2 (2009): 229-241. https://hrcak.srce.hr/82671
Harvard
Kolić-Vehovec, S., Pečjak, S., i Rončević Zubković, B. (2009). 'Spolne razlike u (meta) kognitivnim i motivacijskim čimbenicima razumijevanja teksta adolescenata u Hrvatskoj i Sloveniji', Suvremena psihologija, 12(2), str. 229-241. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/82671 (Datum pristupa: 04.08.2021.)
Vancouver
Kolić-Vehovec S, Pečjak S, Rončević Zubković B. Spolne razlike u (meta) kognitivnim i motivacijskim čimbenicima razumijevanja teksta adolescenata u Hrvatskoj i Sloveniji. Suvremena psihologija [Internet]. 2009 [pristupljeno 04.08.2021.];12(2):229-241. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82671
IEEE
S. Kolić-Vehovec, S. Pečjak i B. Rončević Zubković, "Spolne razlike u (meta) kognitivnim i motivacijskim čimbenicima razumijevanja teksta adolescenata u Hrvatskoj i Sloveniji", Suvremena psihologija, vol.12, br. 2, str. 229-241, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/82671. [Citirano: 04.08.2021.]

Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi razlikuju li se dječaci i djevojčice završnih razreda osnovne škole u Hrvatskoj i Sloveniji u razumijevanju pri čitanju, kao i u relevantnim (meta)kognitivnim (rječnik, metakognitivno znanje i sažimanje) i motivacijskim čimbenicima (interes, uključenost u čitanje, percipirana kompetentnost, vanjska motivacija) uključenim u razumijevanje. Istraživanje je provedeno na uzorcima učenika osmih razreda osnovne škole u Hrvatskoj (N = 240) i devetih razreda osnovne škole u Sloveniji (N = 265). Razumijevanje ekspozitornog i narativnog teksta ispitano je tekstovima iz međunarodnog ispitivanja pismenosti IEA (1991). Također su primijenjeni Test rječnika (Hershel, 1963), Upitnik metakognitivnog znanja i zadatak sažimanja, kao i Upitnik motivacije za čitanje (Wigfield i Guthrie, 1997). Djevojke imaju bolje metakognitivno znanje o strategijama čitanja, veću motivaciju za čitanje i bolje razumiju narativni tekst. Učenici iz Slovenije postižu više rezultate na mjerama (meta)kognitivnih čimbenika razumijevanja, te u intrinzičnoj motivaciji i u razumijevanju ekspozitornog teksta. Učenici iz Hrvatske iskazuju višu ekstrinzičnu motivaciju i percipiranu kompetentnost.

Ključne riječi
spolne razlike; razumijevanje teksta; rječnik; metakognitivno znanje; sažimanje; motivacija za čitanje

Hrčak ID: 82671

URI
https://hrcak.srce.hr/82671

[engleski]

Posjeta: 944 *