hrcak mascot   Srce   HID

Review article

Programi za poticanje emocionalne i socijalne kompetentnosti kod djece i adolescenata

Radenka Munjas Samarin ; Biometrika zdravstvena istraživanja
Vladimir Takšić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-8031-0521 ; Filozofski fakultet u Rijeci

Fulltext: croatian, pdf (933 KB) pages 355-370 downloads: 7.035* cite
APA 6th Edition
Munjas Samarin, R. & Takšić, V. (2009). Programi za poticanje emocionalne i socijalne kompetentnosti kod djece i adolescenata. Suvremena psihologija, 12 (2), 355-370. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/82959
MLA 8th Edition
Munjas Samarin, Radenka and Vladimir Takšić. "Programi za poticanje emocionalne i socijalne kompetentnosti kod djece i adolescenata." Suvremena psihologija, vol. 12, no. 2, 2009, pp. 355-370. https://hrcak.srce.hr/82959. Accessed 16 Sep. 2021.
Chicago 17th Edition
Munjas Samarin, Radenka and Vladimir Takšić. "Programi za poticanje emocionalne i socijalne kompetentnosti kod djece i adolescenata." Suvremena psihologija 12, no. 2 (2009): 355-370. https://hrcak.srce.hr/82959
Harvard
Munjas Samarin, R., and Takšić, V. (2009). 'Programi za poticanje emocionalne i socijalne kompetentnosti kod djece i adolescenata', Suvremena psihologija, 12(2), pp. 355-370. Available at: https://hrcak.srce.hr/82959 (Accessed 16 September 2021)
Vancouver
Munjas Samarin R, Takšić V. Programi za poticanje emocionalne i socijalne kompetentnosti kod djece i adolescenata. Suvremena psihologija [Internet]. 2009 [cited 2021 September 16];12(2):355-370. Available from: https://hrcak.srce.hr/82959
IEEE
R. Munjas Samarin and V. Takšić, "Programi za poticanje emocionalne i socijalne kompetentnosti kod djece i adolescenata", Suvremena psihologija, vol.12, no. 2, pp. 355-370, 2009. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/82959. [Accessed: 16 September 2021]

Abstracts
Posljednjih godina raste broj stručnjaka na polju školske psihologije koji, uz akademsko postignuće, naglašavaju važnost razvoja djetetovih socijalnih i emocionalnih vještina kroz školovanje. Rezultati istraživanja idu u prilog tvrdnjama da se socijalne i emocionalne kompetencije mogu naučiti kroz programe integrirane u školski kurikulum (tzv. socijalno i emocionalno učenje, SEU). Takvi programi čine se učinkovitim načinom za smanjenje problematičnih ponašanja učenika i emocionalnih teškoća, dok istovremeno povećavaju socijalnu prilagodbu i potiču akademski uspjeh učenika.
Rad donosi opsežan pregled postojećih programa i nekoliko aspekata klasifikacije programa za socijalno i emocionalno učenje (SEU) nastalih i primjenjivanih u svijetu (primarno u američkim školama) u posljednjih 10-ak godina. Budući da je cilj privući interes i povećati razumijevanje stručnjaka s područja obrazovanja i psihologije u svrhu primjene sličnih programa u Hrvatskoj, u radu se kritički razmatraju uvjeti razvoja, primjene i evaluacije efekata SEU programa.

Keywords
emocionalna inteligencija; emocionalna kompetentnost; socijalno i emocionalno učenje; program; kurikulum; škola

Hrčak ID: 82959

URI
https://hrcak.srce.hr/82959

[english]

Visits: 10.457 *