Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Konstrukcija identiteta komparativne pedagogije - pokušaj reduciranja prosopognosie komparativne pedagogije prije negoli vježba profesionalne narcisoidnosti

C. C. Wolhuter ; North-West University Potchefstroom, South Africa



Sažetak

Cilj ovog rada je objašnjenje identiteta komparativne pedagogije i njene kritičke refleksije, kao sredstva analize radova objavljenih u Comparative Education Review i Canadian and International Education, dva ugledna časopisa u ovom području. Radovi objavljeni u ova dva časopisa, od kraja 2006. analizirani su unutar ljedećih kategorija:
razine analize radova
broj jedinica pokrivenih radovima
zemljopisno područje kojim se rad bavi
oblik obrazovanja koji rad tematizira i
tema ili sadržaj koji se u radu istražuje.
Navedeni pregled članaka objavljenih u prošloj polovici stoljeća u Comparative Education Review i prošlih 35 godina u Canadian and International Education pokazuju dva jednako jaka trenda – prepoznatljivu promjenjivost/stalnost tijekom širenja područja. Države se uzimaju kao glavne jedinice analize, unatoč ignoriranja porasta i snažnom pozivu obome - i povećavanju i smanjivanju obuhvata s obzirom na veličinu geografskih jedinica analize. Unatoč prednostima direktnih komparacija dviju ili više jedinica, većinu radova čine pojedinačna istraživanja. Zemljopisni fokusi podjela – tijekom hladnog rata post-Sputnik interes za SSSR, post-vijetnamsku okrenutost SAD prema sebi, orijentacija suvremenog fokusa je na zemlje znatnih društvenih i obrazovnih promjena kao što su Južna Afrika i Kina. Na super-kontinentalne i kontinentalne razine, radovi o zemljama u razvoju brojno nadmašiti one na razvijene zemlje. Ovaj trend je preokrenut na razini zemlje u odnosu na niže razine. zemlji i pod-zemlja razinama.Slučaj se mogao napraviti i na razini predškolskog odgoja, kao i na razini ne-formalnih i neformalnih oblika obrazovanje u središtu komparativnih istraživanja odgoja i obrazovanja, s obzirom na dominaciju istraživanja objavljenih s naglaskom na formalnom načinu obrazovanja. Komparativna pedagogija još ima karakter “crne kutije”, pri čemu su zbivanja izvan odgojno-obrazovnih ustanova (tj. oblikovne snage obrazovanja i društveni učinci obrazovanja) istraživani više nego li ona koja se odvijaju u odgojno-obrazovnim ustanovama. Od onoga što je izvan obrazovnog sustava, oblikovne snage privlače više pažnje od učinaka obrazovanja, unatoč činjenici što je ekspanzija obrazovanja u nedavnoj prošlosti proširenja novijoj povijesti pokrenuta na temelju uvjerenja o društvenom potencijalu obrazovanja oplemenjivanje društvenog potencijala obrazovanja. Za razliku od konzistencije povijesnih obrazaca, pa čak i proširenja koja uzimaju sve više maha u širokom području komparativne pedagogije u isto vrijeme, postoji još prostora za ekspanziju u nova područja. Neke od njih smo naveli.

Ključne riječi

komparativna pedagogija; identitet komparativne pedagogije

Hrčak ID:

83464

URI

https://hrcak.srce.hr/83464

Datum izdavanja:

2.5.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.227 *