hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

UPOTREBLJIVOST DUAL FUEL MOTORA POGONJENIH PROIZVODNIM PLINOM S ASPEKTA SMANJENJA ONEČIŠĆENJA ZRAKA − MOGUĆA ALTERNATIVA KLASIČNIM DIZELSKIM MOTORIMA

Dražen Damić ; Sveučilište u Dubrovniku, Nautički odjel

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 3-25 preuzimanja: 475* citiraj
APA 6th Edition
Damić, D. (2012). UPOTREBLJIVOST DUAL FUEL MOTORA POGONJENIH PROIZVODNIM PLINOM S ASPEKTA SMANJENJA ONEČIŠĆENJA ZRAKA − MOGUĆA ALTERNATIVA KLASIČNIM DIZELSKIM MOTORIMA. Pomorstvo, 26 (1), 3-25. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/83495
MLA 8th Edition
Damić, Dražen. "UPOTREBLJIVOST DUAL FUEL MOTORA POGONJENIH PROIZVODNIM PLINOM S ASPEKTA SMANJENJA ONEČIŠĆENJA ZRAKA − MOGUĆA ALTERNATIVA KLASIČNIM DIZELSKIM MOTORIMA." Pomorstvo, vol. 26, br. 1, 2012, str. 3-25. https://hrcak.srce.hr/83495. Citirano 07.12.2019.
Chicago 17th Edition
Damić, Dražen. "UPOTREBLJIVOST DUAL FUEL MOTORA POGONJENIH PROIZVODNIM PLINOM S ASPEKTA SMANJENJA ONEČIŠĆENJA ZRAKA − MOGUĆA ALTERNATIVA KLASIČNIM DIZELSKIM MOTORIMA." Pomorstvo 26, br. 1 (2012): 3-25. https://hrcak.srce.hr/83495
Harvard
Damić, D. (2012). 'UPOTREBLJIVOST DUAL FUEL MOTORA POGONJENIH PROIZVODNIM PLINOM S ASPEKTA SMANJENJA ONEČIŠĆENJA ZRAKA − MOGUĆA ALTERNATIVA KLASIČNIM DIZELSKIM MOTORIMA', Pomorstvo, 26(1), str. 3-25. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/83495 (Datum pristupa: 07.12.2019.)
Vancouver
Damić D. UPOTREBLJIVOST DUAL FUEL MOTORA POGONJENIH PROIZVODNIM PLINOM S ASPEKTA SMANJENJA ONEČIŠĆENJA ZRAKA − MOGUĆA ALTERNATIVA KLASIČNIM DIZELSKIM MOTORIMA. Pomorstvo [Internet]. 2012 [pristupljeno 07.12.2019.];26(1):3-25. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/83495
IEEE
D. Damić, "UPOTREBLJIVOST DUAL FUEL MOTORA POGONJENIH PROIZVODNIM PLINOM S ASPEKTA SMANJENJA ONEČIŠĆENJA ZRAKA − MOGUĆA ALTERNATIVA KLASIČNIM DIZELSKIM MOTORIMA", Pomorstvo, vol.26, br. 1, str. 3-25, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/83495. [Citirano: 07.12.2019.]
Puni tekst: engleski, pdf (1 MB) str. 3-25 preuzimanja: 587* citiraj
APA 6th Edition
Damić, D. (2012). APPLICABILITY OF DUAL FUEL ENGINES FUELLED ON PRODUCER GAS FROM THE ASPECT OF AIR POLLUTION REDUCTION AS AN ALTERNATIVE TO CLASSIC DIESEL ENGINES. Pomorstvo, 26 (1), 3-25. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/83495
MLA 8th Edition
Damić, Dražen. "APPLICABILITY OF DUAL FUEL ENGINES FUELLED ON PRODUCER GAS FROM THE ASPECT OF AIR POLLUTION REDUCTION AS AN ALTERNATIVE TO CLASSIC DIESEL ENGINES." Pomorstvo, vol. 26, br. 1, 2012, str. 3-25. https://hrcak.srce.hr/83495. Citirano 07.12.2019.
Chicago 17th Edition
Damić, Dražen. "APPLICABILITY OF DUAL FUEL ENGINES FUELLED ON PRODUCER GAS FROM THE ASPECT OF AIR POLLUTION REDUCTION AS AN ALTERNATIVE TO CLASSIC DIESEL ENGINES." Pomorstvo 26, br. 1 (2012): 3-25. https://hrcak.srce.hr/83495
Harvard
Damić, D. (2012). 'APPLICABILITY OF DUAL FUEL ENGINES FUELLED ON PRODUCER GAS FROM THE ASPECT OF AIR POLLUTION REDUCTION AS AN ALTERNATIVE TO CLASSIC DIESEL ENGINES', Pomorstvo, 26(1), str. 3-25. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/83495 (Datum pristupa: 07.12.2019.)
Vancouver
Damić D. APPLICABILITY OF DUAL FUEL ENGINES FUELLED ON PRODUCER GAS FROM THE ASPECT OF AIR POLLUTION REDUCTION AS AN ALTERNATIVE TO CLASSIC DIESEL ENGINES. Pomorstvo [Internet]. 2012 [pristupljeno 07.12.2019.];26(1):3-25. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/83495
IEEE
D. Damić, "APPLICABILITY OF DUAL FUEL ENGINES FUELLED ON PRODUCER GAS FROM THE ASPECT OF AIR POLLUTION REDUCTION AS AN ALTERNATIVE TO CLASSIC DIESEL ENGINES", Pomorstvo, vol.26, br. 1, str. 3-25, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/83495. [Citirano: 07.12.2019.]

Sažetak
Brojni znanstveni članci koji obrađuju teme vezane za smanjenje emisija stakleničkih plinova, kao i razvojni načini za sprječavanje istih, koji su dio sve većeg broja studija o klimatskim promjenama, prate se s velikom pozornošću diljem svijeta. Također, raste zanimanje za tehnologiju rasplinjavanja (gasification) biomase koja ima velike prednosti s aspekta smanjenja onečišćenja okoliša i od koje se najviše očekuje u vremenu koje slijedi. Navedene tehnologije se trenutno koriste u brojnim pogonima za proizvodnju energije širom svijeta, posebice u Južnoj Americi, Tajlandu i Indiji. Ovaj rad objedinjuje samo neke od brojnih studija koje istražuju mogućnosti korištenja proizvodnog plina (producer gas), koji se proizvodi procesom rasplinjavanja biomase, za pogon motora s unutarnjim izgaranjem. Prilikom rada motora u dual fuel načinu, razina emisija dušikovog oksida NOx je niža u usporedbi s radom motora na čisto dizelsko gorivo zbog niže najviše temperature plamena, dok je razina emisija CO viša zbog neučinkovitog izgaranja. Pri radu motora samo na plin pronađene su brojne prednosti s ekološkog aspekta: razina NOx i CO emisije su znatno niže od najviše dopuštenih propisanih vrijednosti u mnogim državama uključujući USA i EU.

Ključne riječi
dual fuel, biomasa; rasplinjavanje; proizvodni plin

Hrčak ID: 83495

URI
https://hrcak.srce.hr/83495

[engleski]

Posjeta: 1.342 *