hrcak mascot   Srce   HID

Izlaganje sa skupa

Identitet, identifikacija i politike predstavljanja

Dunja Matić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-1261-2587 ; Rijeka, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (310 KB) str. 39-47 preuzimanja: 636* citiraj
APA 6th Edition
Matić, D. (2012). Identitet, identifikacija i politike predstavljanja. Filozofska istraživanja, 32 (1), 39-47. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/84039
MLA 8th Edition
Matić, Dunja. "Identitet, identifikacija i politike predstavljanja." Filozofska istraživanja, vol. 32, br. 1, 2012, str. 39-47. https://hrcak.srce.hr/84039. Citirano 30.03.2020.
Chicago 17th Edition
Matić, Dunja. "Identitet, identifikacija i politike predstavljanja." Filozofska istraživanja 32, br. 1 (2012): 39-47. https://hrcak.srce.hr/84039
Harvard
Matić, D. (2012). 'Identitet, identifikacija i politike predstavljanja', Filozofska istraživanja, 32(1), str. 39-47. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/84039 (Datum pristupa: 30.03.2020.)
Vancouver
Matić D. Identitet, identifikacija i politike predstavljanja. Filozofska istraživanja [Internet]. 2012 [pristupljeno 30.03.2020.];32(1):39-47. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/84039
IEEE
D. Matić, "Identitet, identifikacija i politike predstavljanja", Filozofska istraživanja, vol.32, br. 1, str. 39-47, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/84039. [Citirano: 30.03.2020.]

Sažetak
Za pretpostaviti je da identitet, čak ukoliko ga se i provizorno fiksira, biva promatran kao nestabilna, socijalno uvjetovana kategorija, označena i prepoznata ovisno o preraspodijeljenosti moći i trenutnim diskurzivnim relacijama. Pretpostavka teksta jest da se problematika identiteta promišlja kroz konfliktan suodnos dominantno i marginalno pozicioniranih društvenih aktera. Kontekstualizirano unutar ovakve dualne distribucije moći, aplikativni dio teksta tematizira temu proučavanja problematike identiteta u dva različita društvena diskursa (diskursu filma i onom popularne kulture). Pritom, film se promatra kao medij popularne kulture, dok bitan segment znanstveno-teorijskog pristupa temi koji omogućuje raspravu pripada domeni kulturne kritike.
Inicijalno zadirući u sferu estetskog, tekst započinje primjerima iz teorije prakse. Tiče se inkorporiranosti filmskih sadržaja u osobne identifikacijske procese svakodnevnog života. Praktična pretpostavka jest: budući da se relevantnost kinematografije u velikoj mjeri očituje u dostupnosti plasiranih sadržaja, sam film se tako predstavlja kao privatni i kolektivni itinerar kulturnih znanja i putokaz življenom iskustvu.
Teorijski se pak dio priče odnosi na prenošenje znanja specijaliziranim kodovima koje potvrđuje činjenicu disciplinarnog zatvaranja kao (također) identifikacijskog procesa. Ukoliko pretpostavimo da je inicijalna tendencija prepoznavanja, uspostave i upisivanja identiteta u matricu svakodnevice oblik kritičkog djelovanja, utoliko se s pravom možemo pitati postoji li nešto što možemo zvati paradoksom uspostavljanja identiteta? I ukoliko postoji, sabotira li zapravo taj paradoks vlastitu inicijalnu tendenciju, a ta je, ponovimo to – djelovanje? Zaključak sugerira dijalektički i interdisciplinarni pristup problematici čiji su cilj etički i politički korektnije politike predstavljanja. Preciznije, umjesto danas razvidnih i dominirajućih perpetuiranih reprezentiranja (iz)manipuliranog znanja, ovaj rad nastoji otvoriti mogućnosti za samoartikulacije i samoprezentiranja različitih identifikacijskih pozicija.

Ključne riječi
identitet; identifikacija; film; višestruka interpelacija; diferencijalna identifikacija; referencijalnost

Hrčak ID: 84039

URI
https://hrcak.srce.hr/84039

[engleski]

Posjeta: 1.103 *