hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Usporedba strukturnih modela percipirane vrijednosti

Sunčana Piri Rajh ; Faculty of Economics and Business, University of Zagreb

Puni tekst: engleski, pdf (202 KB) str. 117-133 preuzimanja: 668* citiraj
APA 6th Edition
Piri Rajh, S. (2012). Comparison of perceived value structural models. Market-Tržište, 24 (1), 117-133. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/85631
MLA 8th Edition
Piri Rajh, Sunčana. "Comparison of perceived value structural models." Market-Tržište, vol. 24, br. 1, 2012, str. 117-133. https://hrcak.srce.hr/85631. Citirano 18.09.2020.
Chicago 17th Edition
Piri Rajh, Sunčana. "Comparison of perceived value structural models." Market-Tržište 24, br. 1 (2012): 117-133. https://hrcak.srce.hr/85631
Harvard
Piri Rajh, S. (2012). 'Comparison of perceived value structural models', Market-Tržište, 24(1), str. 117-133. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/85631 (Datum pristupa: 18.09.2020.)
Vancouver
Piri Rajh S. Comparison of perceived value structural models. Market-Tržište [Internet]. 2012 [pristupljeno 18.09.2020.];24(1):117-133. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/85631
IEEE
S. Piri Rajh, "Comparison of perceived value structural models", Market-Tržište, vol.24, br. 1, str. 117-133, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/85631. [Citirano: 18.09.2020.]

Sažetak
Percipirana vrijednost kao važna odrednica kupovnog ponašanja već se dugi niz godina proučava u okviru marketinške znanosti. Rezultat toga su brojni teorijski i istraživački radovi koji opisuju kako potrošač percipira vrijednost u procesu kupovine. Dosadašnja istraživanja percipiranu vrijednost promatraju ili kao varijablu koja se formira pod utjecajem percepcije kvalitete proizvoda i percepcije (novčanog) troška ili kao varijablu na koju utječe potrošačeva percepcija rizika. Riječ je o dvama donekle nezavisnim smjerovima istraživanja. Povezuju ih radovi u okviru kojih se objedinjuju i istražuju utjecaji percepcije kvalitete, troška i rizika na formiranje potrošačeve percepcije vrijednosti. U ovom su radu prikazana tri pristupa formiranja percepcije vrijednosti koji se temelje na prethodno opisanim pravcima istraživanja. Cilj rada je utvrditi koji od navedenih pristupa ima bolje uporište u empirijskim podacima. Istraživanje je provedeno metodom ankete na uzroku hrvatskih potrošača. U istraživanju su uključene tri kategorije proizvoda. Prikupljeni podaci analizirani su metodom modeliranja strukturnih jednadžbi (SEM). Iako i ostala dva modela imaju uporište u empirijskim podacima, istraživanje je pokazalo da model utjecaja percipiranog funkcionalnog i financijskog rizika na percipiranu vrijednost najbolje odgovara empirijskim podacima. Drugim riječima, varijacije u percipiranom funkcionalnom i percipiranom financijskom riziku najbolje opisuju varijacije u percipiranoj vrijednosti.

Ključne riječi
percipirana kvaliteta; percipirani trošak; percipirani rizik; percipirana vrijednost

Hrčak ID: 85631

URI
https://hrcak.srce.hr/85631

[engleski]

Posjeta: 1.157 *