hrcak mascot   Srce   HID

Croatian Journal of Education : Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, Vol.14 No.4 Prosinac 2012.

Izvorni znanstveni članak

METAKOGNICIJA I INTELIGENCIJA KAO PREDIKTORI ŠKOLSKOG USPJEHA

Gabrijela Vrdoljak ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Josip Juraj Strossmayer in Osijek, Croatia
Tena Velki ; Faculty of Teacher Education, University of Josip Juraj Strossmayer in Osijek, Croatia

Puni tekst: hrvatski, pdf (748 KB) str. 799-815 preuzimanja: 1.072* citiraj
APA 6th Edition
Vrdoljak, G. i Velki, T. (2012). METAKOGNICIJA I INTELIGENCIJA KAO PREDIKTORI ŠKOLSKOG USPJEHA. Croatian Journal of Education, 14 (4), 799-815. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/94326
MLA 8th Edition
Vrdoljak, Gabrijela i Tena Velki. "METAKOGNICIJA I INTELIGENCIJA KAO PREDIKTORI ŠKOLSKOG USPJEHA." Croatian Journal of Education, vol. 14, br. 4, 2012, str. 799-815. https://hrcak.srce.hr/94326. Citirano 17.11.2018.
Chicago 17th Edition
Vrdoljak, Gabrijela i Tena Velki. "METAKOGNICIJA I INTELIGENCIJA KAO PREDIKTORI ŠKOLSKOG USPJEHA." Croatian Journal of Education 14, br. 4 (2012): 799-815. https://hrcak.srce.hr/94326
Harvard
Vrdoljak, G., i Velki, T. (2012). 'METAKOGNICIJA I INTELIGENCIJA KAO PREDIKTORI ŠKOLSKOG USPJEHA', Croatian Journal of Education, 14(4), str. 799-815. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/94326 (Datum pristupa: 17.11.2018.)
Vancouver
Vrdoljak G, Velki T. METAKOGNICIJA I INTELIGENCIJA KAO PREDIKTORI ŠKOLSKOG USPJEHA. Croatian Journal of Education [Internet]. 2012 [pristupljeno 17.11.2018.];14(4):799-815. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/94326
IEEE
G. Vrdoljak i T. Velki, "METAKOGNICIJA I INTELIGENCIJA KAO PREDIKTORI ŠKOLSKOG USPJEHA", Croatian Journal of Education, vol.14, br. 4, str. 799-815, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/94326. [Citirano: 17.11.2018.]
Puni tekst: engleski, pdf (748 KB) str. 799-815 preuzimanja: 329* citiraj
APA 6th Edition
Vrdoljak, G. i Velki, T. (2012). METACOGNITION AND INTELLIGENCE AS PREDICTORS OF ACADEMIC SUCCESS. Croatian Journal of Education, 14 (4), 799-815. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/94326
MLA 8th Edition
Vrdoljak, Gabrijela i Tena Velki. "METACOGNITION AND INTELLIGENCE AS PREDICTORS OF ACADEMIC SUCCESS." Croatian Journal of Education, vol. 14, br. 4, 2012, str. 799-815. https://hrcak.srce.hr/94326. Citirano 17.11.2018.
Chicago 17th Edition
Vrdoljak, Gabrijela i Tena Velki. "METACOGNITION AND INTELLIGENCE AS PREDICTORS OF ACADEMIC SUCCESS." Croatian Journal of Education 14, br. 4 (2012): 799-815. https://hrcak.srce.hr/94326
Harvard
Vrdoljak, G., i Velki, T. (2012). 'METACOGNITION AND INTELLIGENCE AS PREDICTORS OF ACADEMIC SUCCESS', Croatian Journal of Education, 14(4), str. 799-815. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/94326 (Datum pristupa: 17.11.2018.)
Vancouver
Vrdoljak G, Velki T. METACOGNITION AND INTELLIGENCE AS PREDICTORS OF ACADEMIC SUCCESS. Croatian Journal of Education [Internet]. 2012 [pristupljeno 17.11.2018.];14(4):799-815. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/94326
IEEE
G. Vrdoljak i T. Velki, "METACOGNITION AND INTELLIGENCE AS PREDICTORS OF ACADEMIC SUCCESS", Croatian Journal of Education, vol.14, br. 4, str. 799-815, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/94326. [Citirano: 17.11.2018.]

Sažetak
Schraw i Moshman (1995; prema Schraw, Crippen i Hartley, 2006) definiraju metakogniciju kao znanje i regulaciju kognitivnih procesa. Za razliku od kognicije koja obuhvaća samo izvršavanje zadatka, metakognicija obuhvaća razumijevanje na koji način je zadatak izvršen. Metakognitivni procesi su važni jer dovode do konceptualnih promjena u učenju što omogućuje duže zadržavanje materijala i primjenu na nov način (Georghiades, 2000). Kognitivne sposobnosti su se u različitim istraživanjima pokazale kao važan prediktor školskog uspjeha, koeficijenti korelacije između opće inteligencije i školskih ocjena u osnovnoj školi iznose u prosjeku oko 0,5 (Neisser i sur., 1996). Istraživanja metakognicije i inteligencije su pokazala da su metakognicija i kognitivne sposobnosti dva različita konstrukta, te da (Howard, McGee, Shia i Hong, 2001) visok stupanj metakognitivne samoregulacije može kompenzirati niže sposobnosti u uspješnosti rješavanja problemskih zadataka.
Cilj našeg istraživanja bio je provjeriti mogućnost predviđanja školskog uspjeha na temelju stupnja kognitivnog i metakognitivnog razvoja kod učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole. U istraživanju su korišteni slijedeći instrumenti: Upitnik metakognicije (Vizek-Vidović, 1995; prema Zoričić, 1995), Kognitivno-neverbalni test (Sučević, Momirović, Fruk i Auguštin, 2004) i ljestvica rječnika Mill Hill (Lewis i sur., 1977; prema Križan i Matešić, ml., 2001). Rezultati su pokazali da je metakognicija, izuzev inteligencije, značajan prediktor školskog uspjeha. Dobiveni rezultate imaju i direktne implikacije na praksu jer su veći rezultati na Upitniku metakognicije povezani s većim ocjenama iz hrvatskog i matematike, te općim uspjehom, a metakognicija je nešto čemu možemo podučavati učenike.

Ključne riječi
akademski uspjeh; inteligencija; metakognicija; učenici

Hrčak ID: 94326

URI
https://hrcak.srce.hr/94326

[engleski]

Posjeta: 2.934 *