Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Željeznička infrastruktura koprivničkih ugljenokopa, Koprivnički Bregi (1945.-1952.)

Siniša Lajnert orcid id orcid.org/0000-0001-9020-4653 ; Hrvatski državni arhiv, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 1.142 Kb

str. 26-40

preuzimanja: 970

citiraj


Sažetak

Članak o željezničkoj infrastrukturi Koprivničkih ugljenokopa, Bregi temelji se isključivo na proučavanju arhivskoga gradiva koje se nalazi u Hrvatskom državnom arhivu i Arhivu Jugoslavije. U članku je obuhvaćen period od završetka 2. svjetskog rata, pa sve do kraja
ožujka 1952. Riječ je o periodu administrativnog socijalizma s jakom centralizacijom svih političkih, privrednih i društvenih funkcija. S obzirom na činjenicu da je težište stavljeno na brzu industrijalizaciju zemlje, najveći administrativni aparat razvio se upravo na području
privrede. Stvaranjem nove države transport je bio jedan od kritičnih problema u rudnicima pod rukovodstvom Ministarstva industrije i rudarstva Narodne Republike Hrvatske. Uprava Koprivničkih rudnika postojala je, odnosno započela je s poslovanjem 1. listopada 1945. U
mjesecu kolovozu 1950. Koprivnički ugljenokopi Bregi imali su ukupno 3 parne lokomotive, od toga 2 ispravne, 1 neispravnu benzinsku i diesel lokomotivu vani, 183 vagoneta, od toga
175 ispravnih, 6 vagoneta prevrtača i 20 vagona prevrtača-istresača, od toga 17 ispravnih. Krajem ožujka 1952. sveukupno je u željezničkom prometu Koprivničkih ugljenokopa Bregi
bio 1 službenik i 39 radnika.

Ključne riječi

Koprivnički ugljenokopi Bregi; rudarska željeznička infrastruktura; Generalna direkcija za ugalj Vlade Narodne Republike Hrvatske

Hrčak ID:

95278

URI

https://hrcak.srce.hr/95278

Datum izdavanja:

3.12.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.627 *