hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Nedovoljno pridavanje važnosti audio-vizualnom sadržaju na internetu: Europska inicijativa, medijska pismenost i korisnik

Sian Barber ; Royal Holloway, Sveučilište u Londonu, London, Ujedinjeno Kraljevstvo

Puni tekst: engleski, pdf (316 KB) str. 28-40 preuzimanja: 589* citiraj
APA 6th Edition
Barber, S. (2012). Understanding Online Audio-Visual Content: A European Initiative, Media Literacy and the User. Medijske studije, 3 (6), 28-40. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/96351
MLA 8th Edition
Barber, Sian. "Understanding Online Audio-Visual Content: A European Initiative, Media Literacy and the User." Medijske studije, vol. 3, br. 6, 2012, str. 28-40. https://hrcak.srce.hr/96351. Citirano 07.04.2020.
Chicago 17th Edition
Barber, Sian. "Understanding Online Audio-Visual Content: A European Initiative, Media Literacy and the User." Medijske studije 3, br. 6 (2012): 28-40. https://hrcak.srce.hr/96351
Harvard
Barber, S. (2012). 'Understanding Online Audio-Visual Content: A European Initiative, Media Literacy and the User', Medijske studije, 3(6), str. 28-40. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/96351 (Datum pristupa: 07.04.2020.)
Vancouver
Barber S. Understanding Online Audio-Visual Content: A European Initiative, Media Literacy and the User. Medijske studije [Internet]. 2012 [pristupljeno 07.04.2020.];3(6):28-40. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/96351
IEEE
S. Barber, "Understanding Online Audio-Visual Content: A European Initiative, Media Literacy and the User", Medijske studije, vol.3, br. 6, str. 28-40, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/96351. [Citirano: 07.04.2020.]

Sažetak
Nedavne rasprave o medijskoj pismenosti i internetu istaknule su važnost aktivnog uključivanja korisnika i interakcije. Više nije dovoljno samo pristupiti sadržaju na internetu, već je potrebno komentirati sadržaj te ga ponovno upotrijebiti. Ipak, postavlja se sljedeće pitanje: kako se ta nova očekivanja od korisnika uklapaju u digitalne inicijative koje povećavaju pristup audio-vizualnom sadržaju s obzirom na to da su digitalne inicijative kao prioritete postavile očuvanje arhiva i mogućnost pristupa online arhivama te istraživanje arhiva prije nego li aktivno uključivanje korisnika? Ovaj rad proučava teme koje se tiču medijske pismenosti u odnosu na audio-vizualni sadržaj. Razmatra se kako se tim temama danas pristupa te se pritom fokusira na eksponiranu europsku inicijativu EUscreen. EUscreen okuplja arhive 20 europskih televizija u jednu bazu podataka putem koje se može pretraživati preko 40.000 digitalnih stavki. Ipak, ograničenja u kreativnom korištenju sadržaja i autorska prava sprečavaju korisnike da ponovno koriste sadržaj koji nađu na internetskoj stranici. Umjesto toga EUscreen nudi pristup i detaljnu kontekstualizaciju svojih kolekcija sadržaja. No ako u online okruženju potreba za sredstvima počiva na uključivanju korisnika, a ne više samo na pristupu sadržaju, što zapravo EUscreen i slične internetske stranice nude različitim korisnicima?

Ključne riječi
arhiva; audio-vizualna sredstva; kulturno naslijeđe; europska televizija; medijska pismenost

Hrčak ID: 96351

URI
https://hrcak.srce.hr/96351

[engleski]

Posjeta: 1.088 *