hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper
https://doi.org/10.5673/sip.51.1.5

Ples i upotreba droga kao značenjske prakse u sociologiji rave-kulture

Rašeljka Krnić ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb, Hrvatska

Fulltext: croatian, pdf (2 MB) pages 91-107 downloads: 1.843* cite
APA 6th Edition
Krnić, R. (2013). Ples i upotreba droga kao značenjske prakse u sociologiji rave-kulture. Sociologija i prostor, 51 (1 (195)), 91-107. https://doi.org/10.5673/sip.51.1.5
MLA 8th Edition
Krnić, Rašeljka. "Ples i upotreba droga kao značenjske prakse u sociologiji rave-kulture." Sociologija i prostor, vol. 51, no. 1 (195), 2013, pp. 91-107. https://doi.org/10.5673/sip.51.1.5. Accessed 17 Jun. 2021.
Chicago 17th Edition
Krnić, Rašeljka. "Ples i upotreba droga kao značenjske prakse u sociologiji rave-kulture." Sociologija i prostor 51, no. 1 (195) (2013): 91-107. https://doi.org/10.5673/sip.51.1.5
Harvard
Krnić, R. (2013). 'Ples i upotreba droga kao značenjske prakse u sociologiji rave-kulture', Sociologija i prostor, 51(1 (195)), pp. 91-107. https://doi.org/10.5673/sip.51.1.5
Vancouver
Krnić R. Ples i upotreba droga kao značenjske prakse u sociologiji rave-kulture. Sociologija i prostor [Internet]. 2013 [cited 2021 June 17];51(1 (195)):91-107. https://doi.org/10.5673/sip.51.1.5
IEEE
R. Krnić, "Ples i upotreba droga kao značenjske prakse u sociologiji rave-kulture", Sociologija i prostor, vol.51, no. 1 (195), pp. 91-107, 2013. [Online]. https://doi.org/10.5673/sip.51.1.5

Abstracts
Potreba za modificiranjem ili odbacivanjem pojma subkulture javlja se
početkom devedesetih, uglavnom kao reakcija na pojavu plesne elektronske glazbe i
kulture koja oko nje nastaje. Upravo na tom primjeru postavlja se teza o promjenjivoj
i kompleksnoj prirodi suvremenih mladenačkih kulturnih praksi, formi i stilova koji,
da bi se razumjeli, zahtijevaju novu perspektivu i nove analitičke alate. Osim što su
rave-kultura i različite scene elektronske glazbe poslužile kao “teren” na kojem se
propituju postavke birminghamske interpretacije subkultura u okviru šire teorijske
rasprave o primjenjivosti općih pojmova, kao što su klasa, otpor, stil, itd., neki su se
autori pozabavili analizom specifičnih elemenata koji konstituiraju taj mikrosvijet, i to
nastojanjem rekonstrukcije organizacijske logike, praksa, rituala, motiva i “struktura
osjećaja” koji stoje iza toga mladenačkog pokreta. Rad se bavi pregledom i analizom
pojedinih postsubkulturnih koncepata koji iz različitih perspektiva i iz drugačijih
teorijskih pozicija analiziraju dvije najvažnije (sub)kulturne prakse kojima je definiran
svijet elektronske glazbe i rave-kulture – konzumaciju droga i ples.

Keywords
postsubkulturna teorija; rave-kultura; elektronska glazba; ecstasy; droge; ples

Hrčak ID: 101797

URI
https://hrcak.srce.hr/101797

[english]

Visits: 2.955 *