hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.11608/sgnj.2013.18.027

Stupanj poznavanje problematike i pristup osobama s intelektualnim teškoćama

Ksenija Cazin   ORCID icon orcid.org/0000-0002-2863-2566 ; Opća bolnica Karlovac, Služba za kirurgiju, A.Štampara 3, 47000 Karlovac, Hrvatska
Ljubica Kušić ; Centar za rehabilitaciju „NADA“, Donji Vojnić 2a, 47220 Vojnić, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (284 KB) str. 95-102 preuzimanja: 386* citiraj
APA 6th Edition
Cazin, K. i Kušić, Lj. (2013). Stupanj poznavanje problematike i pristup osobama s intelektualnim teškoćama. Sestrinski glasnik, 18 (2), 95-102. https://doi.org/10.11608/sgnj.2013.18.027
MLA 8th Edition
Cazin, Ksenija i Ljubica Kušić. "Stupanj poznavanje problematike i pristup osobama s intelektualnim teškoćama." Sestrinski glasnik, vol. 18, br. 2, 2013, str. 95-102. https://doi.org/10.11608/sgnj.2013.18.027. Citirano 05.12.2019.
Chicago 17th Edition
Cazin, Ksenija i Ljubica Kušić. "Stupanj poznavanje problematike i pristup osobama s intelektualnim teškoćama." Sestrinski glasnik 18, br. 2 (2013): 95-102. https://doi.org/10.11608/sgnj.2013.18.027
Harvard
Cazin, K., i Kušić, Lj. (2013). 'Stupanj poznavanje problematike i pristup osobama s intelektualnim teškoćama', Sestrinski glasnik, 18(2), str. 95-102. https://doi.org/10.11608/sgnj.2013.18.027
Vancouver
Cazin K, Kušić Lj. Stupanj poznavanje problematike i pristup osobama s intelektualnim teškoćama. Sestrinski glasnik [Internet]. 2013 [pristupljeno 05.12.2019.];18(2):95-102. https://doi.org/10.11608/sgnj.2013.18.027
IEEE
K. Cazin i Lj. Kušić, "Stupanj poznavanje problematike i pristup osobama s intelektualnim teškoćama", Sestrinski glasnik, vol.18, br. 2, str. 95-102, 2013. [Online]. https://doi.org/10.11608/sgnj.2013.18.027

Sažetak
Intelektualne poteškoće ne spadaju u grupe bolesti. Osobe s intelektualnim teškoćama [IT], nalaze se u stanju zaustavljenog, nedovršenog ili ometenog psihofi zičkog rasta i razvoja, koje se očituje sa tzv. kvocijentom inteligencije [eng. intelligence quotient-IQ] nižim od 70, smanjenim adaptacijskim sposobnostima, a sve navedeno verifi cirano je prije navršene 18-te godine života. Osobe s intelektualnim
teškoćama su punopravni članovi društvene zajednice, imaju svoje želje, osjećaje, potrebe i sposobnosti. Nadalje, one nisu bolesnici već osobe kojima je potrebno razumijevanje i povjerenje.
Svrha rada je usporediti stavove i znanja o osobama s intelektualnim teškoćama, u dvije grupe medicinskih sestara, koje posjeduju istu razinu obrazovanja, ali su zaposlene su u dvije različite institucije, i to u socijalnoj i zdravstvenoj ustanovi. U istraživanje je uključeno 80 ispitanika koji su raspoređeni u dvije skupine od 40. ispitanika [40 ispitanika medicinske sestre zaposlene u socijalnoj ustanovi;
40 ispitanika medicinske sestre zaposlene zdravstvenoj ustanovi].
Ispitivanje je provedeno uporabom anonimnog Likertovog upitnika s 5. gradacija mogućih odgovora [1.uopće se ne slažem; 2. ne slažem se; 3. niti se slažem niti se ne slažem: 4. slažem se; 5. vrlo se slažem], a dobiveni rezultati prikazani su u tablicama i grafi čkom obliku.
Poznavanje problematike i pristup osobama s intelektualnim teškoćama ne ovisi o razini obrazovanja već o profesionalnoj nadogradnji i radnom iskustvu u socijalnoj ustanovi.

Ključne riječi
osobe s intelektualnim teškoćama • socijalna ustanova • zdravstvena ustanova

Hrčak ID: 104560

URI
https://hrcak.srce.hr/104560

Posjeta: 788 *