hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Školovanje i kulturalni pluralizam − stavovi srednjoškolskih učenika

Marija Buterin ; Odjel za pedagogiju, Sveučilište u Zadru
Stjepan Jagić ; Odjel za pedagogiju, Sveučilište u Zadru

Puni tekst: hrvatski, pdf (793 KB) str. 175-190 preuzimanja: 43* citiraj
APA 6th Edition
Buterin, M. i Jagić, S. (2013). Školovanje i kulturalni pluralizam − stavovi srednjoškolskih učenika. Školski vjesnik, 62 (2-3), 175-190. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/105319
MLA 8th Edition
Buterin, Marija i Stjepan Jagić. "Školovanje i kulturalni pluralizam − stavovi srednjoškolskih učenika." Školski vjesnik, vol. 62, br. 2-3, 2013, str. 175-190. https://hrcak.srce.hr/105319. Citirano 26.10.2021.
Chicago 17th Edition
Buterin, Marija i Stjepan Jagić. "Školovanje i kulturalni pluralizam − stavovi srednjoškolskih učenika." Školski vjesnik 62, br. 2-3 (2013): 175-190. https://hrcak.srce.hr/105319
Harvard
Buterin, M., i Jagić, S. (2013). 'Školovanje i kulturalni pluralizam − stavovi srednjoškolskih učenika', Školski vjesnik, 62(2-3), str. 175-190. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/105319 (Datum pristupa: 26.10.2021.)
Vancouver
Buterin M, Jagić S. Školovanje i kulturalni pluralizam − stavovi srednjoškolskih učenika. Školski vjesnik [Internet]. 2013 [pristupljeno 26.10.2021.];62(2-3):175-190. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/105319
IEEE
M. Buterin i S. Jagić, "Školovanje i kulturalni pluralizam − stavovi srednjoškolskih učenika", Školski vjesnik, vol.62, br. 2-3, str. 175-190, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/105319. [Citirano: 26.10.2021.]

Sažetak
Multikulturalni sastav hrvatskog društva, globalizacijski procesi i nove integracije aktualiziraju pitanje odgoja i obrazovanja pripadnika različitih naroda. Škola kao čimbenik oblikovanja društvenih odnosa treba uvažiti kulturne specifičnosti i potrebe svih svojih članova pri čemu važnu ulogu imaju stavovi djece i mladih prema zajedničkom školovanju pripadnika različitih naroda. Budući da predstavljaju pretpostavku izgradnje interkulturalne škole, nužna su njihova istraživanja kao temelj osvještavanja odnosa prema „drugom“ i „drugačijem“ u školskom okruženju. Cilj ovoga empirijskog rada bio je istražiti stavove učenika i učenica srednjih škola o zajedničkom školovanju pripadnika različitih naroda. U istraživanju je sudjelovalo 1709 polaznika različitih srednjih škola u Republici Hrvatskoj. Podatci su prikupljeni pomoću upitnika. Na temelju analize rezultata utvrđene su statistički značajne razlike u stavu prema zajedničkom školovanju s obzirom na spol, razred i vrstu srednje škole, te u stavu prema školskoj asimilaciji s obzirom na spol, narodnost i vrstu srednje škole.

Ključne riječi
interkulturalni odgoj i obrazovanje; kulturni pluralizam; srednjoškolci; školska asimilacija; zajedničko školovanje

Hrčak ID: 105319

URI
https://hrcak.srce.hr/105319

[engleski] [talijanski]

Posjeta: 756 *