hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Religijska kultura u odgojno-obrazovnom procesu u Hrvatskoj

Nikola Skledar ; Institut za primijenjena istraživanja u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (109 KB) str. 198-210 preuzimanja: 240* citiraj
APA 6th Edition
Skledar, N. (1997). Religijska kultura u odgojno-obrazovnom procesu u Hrvatskoj. Politička misao, 34 (3), 198-210. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/105690
MLA 8th Edition
Skledar, Nikola. "Religijska kultura u odgojno-obrazovnom procesu u Hrvatskoj." Politička misao, vol. 34, br. 3, 1997, str. 198-210. https://hrcak.srce.hr/105690. Citirano 19.01.2020.
Chicago 17th Edition
Skledar, Nikola. "Religijska kultura u odgojno-obrazovnom procesu u Hrvatskoj." Politička misao 34, br. 3 (1997): 198-210. https://hrcak.srce.hr/105690
Harvard
Skledar, N. (1997). 'Religijska kultura u odgojno-obrazovnom procesu u Hrvatskoj', Politička misao, 34(3), str. 198-210. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/105690 (Datum pristupa: 19.01.2020.)
Vancouver
Skledar N. Religijska kultura u odgojno-obrazovnom procesu u Hrvatskoj. Politička misao [Internet]. 1997 [pristupljeno 19.01.2020.];34(3):198-210. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/105690
IEEE
N. Skledar, "Religijska kultura u odgojno-obrazovnom procesu u Hrvatskoj", Politička misao, vol.34, br. 3, str. 198-210, 1997. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/105690. [Citirano: 19.01.2020.]

Sažetak
Izobrazba i odgoj, kao i kultura uopće (cultus, colere), u najširem smislu tih riječi, univerzalni su ljudski fenomeni, uzajamno nerazdvojno povezani i djelatni. Antropologija pak, općenito rečeno, holistička je znanost o čovjeku, o njegovoj prirodi i kulturi, pa su i njezin pristup i spoznaje svagda aktualni i nezaobilazni i u znanstvenoj, pedagogijskoj obradi izobrazbe i odgoja, i u njezinoj primjeni. Stoga su u ovom kontekstu najprije teorijski određeni pojmovi: izobrazba i odgoj, te antropologija kao znanost o čovjeku i kulturi, da bi se tako i kontekstualno i eksplicitno moglo izvesti i ukazati na njihovu nužnu dijalektičku povezanost i uzajamnost. Zatim, u drugom, posebnom, primijenjenom dijelu teksta, riječ je o religijskoj kulturi (znanstveno, religiologijski koncipiranoj) kao školskom predmetu i studiju u kontekstu demokratskih društveno-političkih promjena u Hrvatskoj, i o njezinu odnosu s vjeronaukom kao katehezom.

Hrčak ID: 105690

URI
https://hrcak.srce.hr/105690

[engleski]

Posjeta: 402 *