hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Valute, nacionalni imidži i identiteti: odnosi s javnošću za i protiv valuta – povijesna iskustva Njemačke, slučaj eura i uloga rejting-agencija

Michael Kunczik ; Institut za komunikaciju, Sveučilište Johannes Gutenberg, Mainz, Njemačka

Puni tekst: engleski, pdf (689 KB) str. 12-32 preuzimanja: 507* citiraj
APA 6th Edition
Kunczik, M. (2013). Currencies, National Images and National Identities: Public Relations for and against Currencies – Historical Experiences from Germany, the Case of the Euro and the Role of Rating Agencies. Medijske studije, 4 (7), 12-32. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/105936
MLA 8th Edition
Kunczik, Michael. "Currencies, National Images and National Identities: Public Relations for and against Currencies – Historical Experiences from Germany, the Case of the Euro and the Role of Rating Agencies." Medijske studije, vol. 4, br. 7, 2013, str. 12-32. https://hrcak.srce.hr/105936. Citirano 24.10.2019.
Chicago 17th Edition
Kunczik, Michael. "Currencies, National Images and National Identities: Public Relations for and against Currencies – Historical Experiences from Germany, the Case of the Euro and the Role of Rating Agencies." Medijske studije 4, br. 7 (2013): 12-32. https://hrcak.srce.hr/105936
Harvard
Kunczik, M. (2013). 'Currencies, National Images and National Identities: Public Relations for and against Currencies – Historical Experiences from Germany, the Case of the Euro and the Role of Rating Agencies', Medijske studije, 4(7), str. 12-32. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/105936 (Datum pristupa: 24.10.2019.)
Vancouver
Kunczik M. Currencies, National Images and National Identities: Public Relations for and against Currencies – Historical Experiences from Germany, the Case of the Euro and the Role of Rating Agencies. Medijske studije [Internet]. 2013 [pristupljeno 24.10.2019.];4(7):12-32. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/105936
IEEE
M. Kunczik, "Currencies, National Images and National Identities: Public Relations for and against Currencies – Historical Experiences from Germany, the Case of the Euro and the Role of Rating Agencies", Medijske studije, vol.4, br. 7, str. 12-32, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/105936. [Citirano: 24.10.2019.]

Sažetak
Sažetak U “doba tržišta” euro je od središnje važnosti u Europi za stvaranje (ili uništavanje već postavljenih) struktura europskog identiteta (barem u dijelu Europe – gdje je Velika Britanija zauzela izdvojen položaj). U radu ističem teorijske aspekte (Aftalionovu psihološku teoriju valutnih tečaja i Simmelovu filozofiju novca) kako bih naglasio važnost odnosa s javnošću. Rad je usmjeren na povijesna iskustva – većinom njemačka iskustva – primjerice na kampanju protiv Rubela, ideje Ivya Leea, PR-kampanje nacističke vlade u borbi s inflacijom. Upoznaje se s njemačkom markom (“die Deutsche Mark”) koja je postala središnji dio njemačkoga nacionalnog identiteta i s kampanjom za odbacivanje te valute (“harte Währung”) kako bi se predstavio “slabi” euro. U tom kontekstu raspravlja se o kampanjama protiv eura (“only idiots want the Euro”). Završna zapažanja odnose se na ulogu rejting-agencija te povjerenja u valute i zemlje. Moja je teza da analitičari rejting-agencija žive u “svijetu književnih slika” i djeluju na posve neodgovoran način (ali još veću nesposobnost iskazuju političari koji prihvaćaju rejting bez ikakva znanja o problemu proporcionalnosti).

Ključne riječi
euro; valute; nacionalni identitet; odnosi s javnošću; rejting-agencije

Hrčak ID: 105936

URI
https://hrcak.srce.hr/105936

[engleski]

Posjeta: 880 *