hrcak mascot   Srce   HID

Medijske studije, Vol.4 No.7 Lipanj 2013.

Stručni rad

Izazovi za hrvatski nacionalni identitet unutar EU-a: poljska perspektiva

Ryszard Ławniczak ; Military University of Technology, Varšava, Poljska

Puni tekst: engleski, pdf (653 KB) str. 34-50 preuzimanja: 322* citiraj
APA 6th Edition
Ławniczak, R. (2013). Challenges to the Croatian National Identity within the EU: the Polish perspective. Medijske studije, 4 (7), 34-50. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/105937
MLA 8th Edition
Ławniczak, Ryszard. "Challenges to the Croatian National Identity within the EU: the Polish perspective." Medijske studije, vol. 4, br. 7, 2013, str. 34-50. https://hrcak.srce.hr/105937. Citirano 18.07.2018.
Chicago 17th Edition
Ławniczak, Ryszard. "Challenges to the Croatian National Identity within the EU: the Polish perspective." Medijske studije 4, br. 7 (2013): 34-50. https://hrcak.srce.hr/105937
Harvard
Ławniczak, R. (2013). 'Challenges to the Croatian National Identity within the EU: the Polish perspective', Medijske studije, 4(7), str. 34-50. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/105937 (Datum pristupa: 18.07.2018.)
Vancouver
Ławniczak R. Challenges to the Croatian National Identity within the EU: the Polish perspective. Medijske studije [Internet]. 14.06.2013. [pristupljeno 18.07.2018.];4(7):34-50. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/105937
IEEE
R. Ławniczak, "Challenges to the Croatian National Identity within the EU: the Polish perspective", Medijske studije, vol.4, br. 7, str. 34-50, Srpanj 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/105937. [Citirano: 18.07.2018.]

Sažetak
Cilj je ovoga rada podijeliti iskustvo Poljske, postsocijalističke zemlje, članice Europske unije od 1. travnja 2004., koja se s jedne strane suočava s problemom očuvanja vlastitog nacionalnog identiteta, a s druge strane istovremeno ga pokušava promovirati. Autor ispituje relevantnost modela brendiranja nacionalnog identiteta u odnosu na Hrvatsku. Osvrće se i na pitanje očuvanja nacionalnog identiteta s obzirom na “vjetrove” neravnopravne konkurencije, kako europske, osobito bolje razvijenih zemalja članica Europske unije, tako i svjetske. Izrazito je bitno pitanje medijskog vlasništva. S obzirom na poljsko iskustvo razvijen je novi koncept – “efekt trske”. U posljednjem dijelu rada javna je diplomacija preporučena kao potencijalno najučinkovitiji alat za izgradnju odnosa i promoviranje nacionalnog identiteta. Studija je zaključena s razmjerno optimističnim opažanjima da vanjske prijetnje osnažuju nacionalni identitet, ali i da taj proces dugo traje. U slučaju Poljske apeli za “ekonomski patriotizam”, obrana čistoće poljskog jezika, slogani poput “kupuj poljsko” i “ponosan da sam Poljak” nastali su tek prije 6 do 8 godina, odnosno nakon ulaska u Europsku uniju, te 18 do 20 godina nakon početka ekonomske i političke transformacije. Taj fenomen može se uočiti nakon prvih valova entuzijazma povezanih sa “zapadnim/individualističkim” vrijednosnim sustavom konzumentskih dobara, brze hrane, filmova, direktnih inozemnih ulaganja i medijske “slobode”.

Ključne riječi
nacionalni identitet; Europska unija; “efekt trske”; Hrvatska; Poljska

Hrčak ID: 105937

URI
https://hrcak.srce.hr/105937

[engleski]

Posjeta: 639 *