hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Analiza kriterija za odlučivanje o upisu na Veleučilište “Nikola Tesla” u Gospiću

Kristina Devčić ; Veleučilište Nikola Tesla u Gospiću
Ivana Tonković Pražić ; Veleučilište Nikola Tesla u Gospiću

Puni tekst: hrvatski, pdf (178 KB) str. 225-235 preuzimanja: 412* citiraj
APA 6th Edition
Devčić, K. i Tonković Pražić, I. (2013). Analiza kriterija za odlučivanje o upisu na Veleučilište “Nikola Tesla” u Gospiću. Ekonomski vjesnik, XXVI (1), 225-235. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/108208
MLA 8th Edition
Devčić, Kristina i Ivana Tonković Pražić. "Analiza kriterija za odlučivanje o upisu na Veleučilište “Nikola Tesla” u Gospiću." Ekonomski vjesnik, vol. XXVI, br. 1, 2013, str. 225-235. https://hrcak.srce.hr/108208. Citirano 04.08.2020.
Chicago 17th Edition
Devčić, Kristina i Ivana Tonković Pražić. "Analiza kriterija za odlučivanje o upisu na Veleučilište “Nikola Tesla” u Gospiću." Ekonomski vjesnik XXVI, br. 1 (2013): 225-235. https://hrcak.srce.hr/108208
Harvard
Devčić, K., i Tonković Pražić, I. (2013). 'Analiza kriterija za odlučivanje o upisu na Veleučilište “Nikola Tesla” u Gospiću', Ekonomski vjesnik, XXVI(1), str. 225-235. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/108208 (Datum pristupa: 04.08.2020.)
Vancouver
Devčić K, Tonković Pražić I. Analiza kriterija za odlučivanje o upisu na Veleučilište “Nikola Tesla” u Gospiću. Ekonomski vjesnik [Internet]. 2013 [pristupljeno 04.08.2020.];XXVI(1):225-235. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/108208
IEEE
K. Devčić i I. Tonković Pražić, "Analiza kriterija za odlučivanje o upisu na Veleučilište “Nikola Tesla” u Gospiću", Ekonomski vjesnik, vol.XXVI, br. 1, str. 225-235, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/108208. [Citirano: 04.08.2020.]

Sažetak
Institucije u hrvatskom sustavu visokog obrazovanja, kao i u ostatku svijeta, danas moraju djelovati u turbulentnoj okolini. Hrvatska veleučilišta stoga moraju poznavati i razumjeti promjene u svojoj okolini kako bi na njih ispravno reagirala. Veleučilište “Nikola Tesla” u Gospiću jedno je od veleučilišta koje se suočava sa sve većom konkurencijom, no i problemom smanjenja broja upisanih studenata. Pri rješavanju ovih problema potrebno je primijeniti marketinške metode i tehnike za razumijevanje procesa odlučivanja o upisu na
Veleučilište. U svrhu boljeg razumijevanja ovog procesa i načina na koji se na njega može utjecati, u radu su ispitani kriteriji koje studenti koriste prilikom donošenja ove odluke. Provedenim istraživanjem utvrđeno je da neki kriteriji imaju veći utjecaj na odluku o upisu (lokacija Veleučilišta, stručno usmjerenje, razumni
uvjeti upisa te primjenjivost stručnog znanja u praksi i pronalaženju zaposlenja koja je i ključni element izbora), dok drugi imaju znatno manji utjecaj. Osim ovoga, nije pronađena veća razlika između muških i ženskih ispitanika što se tiče važnosti koju pridaju različitim kriterijima. Pomoću faktorske analize kriteriji za upis na Veleučilište grupirani su u pet faktora: Kvaliteta obrazovanja, Uvjeti studiranja, Imidž institucije, Trošak obrazovanja, te Utjecaj prijatelja i obitelji.

Ključne riječi
visoko obrazovanje; Veleučilište “Nikola Tesla” u Gospiću; kriteriji izbora; faktorska analiza

Hrčak ID: 108208

URI
https://hrcak.srce.hr/108208

[engleski]

Posjeta: 602 *