hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Roditeljsko poimanje tolerancije i primjena tolerancije u odgoju djeteta i suradnji s učiteljima

Rea Fulgosi Masnjak ; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za inkluzivnu edukaciju i rehabilitaciju, Zagreb, Hrvatska
Ljiljana Igrić ; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za inkluzivnu edukaciju i rehabilitaciju, Zagreb, Hrvatska
Natalija Lisak ; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za inkluzivnu edukaciju i rehabilitaciju, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (185 KB) str. 23-36 preuzimanja: 681* citiraj
APA 6th Edition
Fulgosi Masnjak, R., Igrić, Lj. i Lisak, N. (2013). Roditeljsko poimanje tolerancije i primjena tolerancije u odgoju djeteta i suradnji s učiteljima. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (Supplement), 23-36. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/109110
MLA 8th Edition
Fulgosi Masnjak, Rea, et al. "Roditeljsko poimanje tolerancije i primjena tolerancije u odgoju djeteta i suradnji s učiteljima." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 49, br. Supplement, 2013, str. 23-36. https://hrcak.srce.hr/109110. Citirano 08.12.2019.
Chicago 17th Edition
Fulgosi Masnjak, Rea, Ljiljana Igrić i Natalija Lisak. "Roditeljsko poimanje tolerancije i primjena tolerancije u odgoju djeteta i suradnji s učiteljima." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 49, br. Supplement (2013): 23-36. https://hrcak.srce.hr/109110
Harvard
Fulgosi Masnjak, R., Igrić, Lj., i Lisak, N. (2013). 'Roditeljsko poimanje tolerancije i primjena tolerancije u odgoju djeteta i suradnji s učiteljima', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49(Supplement), str. 23-36. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/109110 (Datum pristupa: 08.12.2019.)
Vancouver
Fulgosi Masnjak R, Igrić Lj, Lisak N. Roditeljsko poimanje tolerancije i primjena tolerancije u odgoju djeteta i suradnji s učiteljima. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 08.12.2019.];49(Supplement):23-36. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/109110
IEEE
R. Fulgosi Masnjak, Lj. Igrić i N. Lisak, "Roditeljsko poimanje tolerancije i primjena tolerancije u odgoju djeteta i suradnji s učiteljima", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.49, br. Supplement, str. 23-36, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/109110. [Citirano: 08.12.2019.]

Sažetak
Strategija hrvatskog školstva usmjerena je prema razvoju inkluzivne škole. Pod inkluzivnom školom smatra se škola koja osigurava punopravno sudjelovanje učenika u akademskim i socijalnim aktivnostima (Lipsky & Gartner, 1996). Jedna od ključnih karakteristika inkluzivne škole je osjećaj pripadanja i prihvaćenosti svih učenika. Vršnjačka podrška i podrška ostalih članova školske zajednice, kao i roditelja, doprinosi inkluzivnoj kulturi škole (Stainback & Stainback, 1990). Kako bi roditelji mogli biti aktivni sudionici razvoja inkluzivne škole potrebno je istražiti neke roditeljske kompetencije. Cilj ovog kvalitativnog istraživanja bio je dobiti uvid u roditeljsko poimanje tolerancije i prihvaćanje različitosti, njihovo poznavanje vlastitog djeteta, odgojne postupke prema djetetu i percepciju vlastite kompetentnosti te kompetentnosti učitelja za dobru suradnju kao poticaj vršnjačkog prihvaćanja u razredu. Podaci su prikupljani i analizirani kvalitativnom metodologijom, koristeći program NVivo za kvalitativnu analizu. Sudionici istraživanja bili su majke i očevi učenika osnovne škole, N=8. Petero njih roditelji su tipične djece, dok su troje njih roditelji djece s teškoćama. Kroz tri mjeseca provedbe programa s učenicima, njihovi roditelji bili su uključeni u dvije fokus grupe.
Rezultati pokazuju da roditelji pridaju veliku važnost komunikaciji s djecom, no njihovi postupci prema djeci ne služe uvijek kao dobar model ponašanja te je upitan njihov aktivan doprinos poticanju dobre interakcije njihovog djeteta u školi. Premda je inkluzivna škola cilj hrvatskog sustava obrazovanja nedovoljno se poklanja pažnja osnaživanju roditelja i suradnji sa školom. Primjenom fokus grupe i osvješćivanjem roditelja o vlastitim kompetencijama ostvaren je doprinos aktivnom uključivanju u razvoj inkluzivne kulture u škole.

Ključne riječi
roditeljske kompetencije; suradnički odnosi; razred

Hrčak ID: 109110

URI
https://hrcak.srce.hr/109110

[engleski]

Posjeta: 1.317 *