hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Spontana komunikacija i njena učinkovitost u djece s poremećajem iz autističnog spektra

Jasmina Stošić ; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za inkluzivnu edukaciju i rehabilitaciju, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (384 KB) str. 115-129 preuzimanja: 709* citiraj
APA 6th Edition
Stošić, J. (2013). Spontana komunikacija i njena učinkovitost u djece s poremećajem iz autističnog spektra. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (Supplement), 115-129. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/109425
MLA 8th Edition
Stošić, Jasmina. "Spontana komunikacija i njena učinkovitost u djece s poremećajem iz autističnog spektra." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 49, br. Supplement, 2013, str. 115-129. https://hrcak.srce.hr/109425. Citirano 07.12.2019.
Chicago 17th Edition
Stošić, Jasmina. "Spontana komunikacija i njena učinkovitost u djece s poremećajem iz autističnog spektra." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 49, br. Supplement (2013): 115-129. https://hrcak.srce.hr/109425
Harvard
Stošić, J. (2013). 'Spontana komunikacija i njena učinkovitost u djece s poremećajem iz autističnog spektra', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49(Supplement), str. 115-129. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/109425 (Datum pristupa: 07.12.2019.)
Vancouver
Stošić J. Spontana komunikacija i njena učinkovitost u djece s poremećajem iz autističnog spektra. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 07.12.2019.];49(Supplement):115-129. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/109425
IEEE
J. Stošić, "Spontana komunikacija i njena učinkovitost u djece s poremećajem iz autističnog spektra", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.49, br. Supplement, str. 115-129, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/109425. [Citirano: 07.12.2019.]

Sažetak
Ciljevi ovog istraživanja bili su analizirati spontanu komunikaciju djece s poremećajem iz autističnog spektra (AS) uključene u redovni i one uključene u posebni predškolski program te utvrditi njenu učinkovitost. Uzorak sudionika činilo je 33 djece s poremećajima iz AS u dobi od 4 do 6;9 godina. Podaci su prikupljeni korištenjem opservacije u prirodnom kontekstu bez sudjelovanja opažača uz korištenje video snimke. Video snimke su kodirane i analizirane korištenjem modela kontinuuma za procjenu komunikacijske spontanosti (Carter i Hotchkiss, 2003). Varijabla učinkovitost komunikacije operacionalizirana je obzirom na ishode odnosno posljedice komunikacije. Rezultati su pokazali da se komunikacijska spontanost djece uključene u redovni i one uključene u posebni program značajno ne razlikuje. Dodatna analiza tog rezultata pokazala je da se vrsta, a i učestalost korištenih poticaja za komunikaciju ne razlikuju između ta dva programa. Učinkovitost komunikacije djece u redovnom programu veća je od učinkovitosti komunikacije djece u posebnom programu, no u oba programa učinkovitost je veća kad je spontanost komunikacije nižeg stupnja, odnosno kad je za komunikacijski čin djetetu potrebna veća podrška.
Rezultati ukazuju na nedovoljno poticanje komunikacijske spontanosti u okviru predškolskih programa u koje su uključena
djeca s poremećajem iz AS.

Ključne riječi
spontana komunikacija; model kontinuuma; poremećaji iz autističnog spektra

Hrčak ID: 109425

URI
https://hrcak.srce.hr/109425

[engleski]

Posjeta: 1.410 *