hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Hrvatski jezični standard u jeziku javne komunikacije Uloga medija u oblikovanju hrvatske jezične svijesti i kulture

Andrea Sapunar Knežević ; Zavoda za povijest hrvatske književnosti
Marijana Togonal ; Visoka školi za odnose s javnošću

Puni tekst: hrvatski, pdf (170 KB) str. 17-34 preuzimanja: 1.276* citiraj
APA 6th Edition
Sapunar Knežević, A. i Togonal, M. (2012). Hrvatski jezični standard u jeziku javne komunikacije Uloga medija u oblikovanju hrvatske jezične svijesti i kulture. MediAnali, 6 (12), 17-34. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/109955
MLA 8th Edition
Sapunar Knežević, Andrea i Marijana Togonal. "Hrvatski jezični standard u jeziku javne komunikacije Uloga medija u oblikovanju hrvatske jezične svijesti i kulture." MediAnali, vol. 6, br. 12, 2012, str. 17-34. https://hrcak.srce.hr/109955. Citirano 20.11.2019.
Chicago 17th Edition
Sapunar Knežević, Andrea i Marijana Togonal. "Hrvatski jezični standard u jeziku javne komunikacije Uloga medija u oblikovanju hrvatske jezične svijesti i kulture." MediAnali 6, br. 12 (2012): 17-34. https://hrcak.srce.hr/109955
Harvard
Sapunar Knežević, A., i Togonal, M. (2012). 'Hrvatski jezični standard u jeziku javne komunikacije Uloga medija u oblikovanju hrvatske jezične svijesti i kulture', MediAnali, 6(12), str. 17-34. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/109955 (Datum pristupa: 20.11.2019.)
Vancouver
Sapunar Knežević A, Togonal M. Hrvatski jezični standard u jeziku javne komunikacije Uloga medija u oblikovanju hrvatske jezične svijesti i kulture. MediAnali [Internet]. 2012 [pristupljeno 20.11.2019.];6(12):17-34. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/109955
IEEE
A. Sapunar Knežević i M. Togonal, "Hrvatski jezični standard u jeziku javne komunikacije Uloga medija u oblikovanju hrvatske jezične svijesti i kulture", MediAnali, vol.6, br. 12, str. 17-34, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/109955. [Citirano: 20.11.2019.]

Sažetak
Iako u Hrvatskoj nije zakonski utvrđeno što sve pripada domeni javne komunikacije, nedvojbeno je da je medijski ili publicistički diskurs neizostavni dio javne komunikacije pa bi kao takav trebao poštivati određena komunikacijska i jezična pravila utvrđena normativnim priručnicima. Bez obzira što ni jedan od priručnika koji se bavi jezičnom/govornom problematikom nema status "obaveznog" pri jezičnom/govornom oblikovanju poruke koja se odašilje medijskim kanalima – tiskom, radiom, televizijom ili internetom – implicitno je određeno da se medijska poruka usklađuje sa standardnojezičnom normom hrvatskoga jezika. Jezična analiza hrvatskoga medijskog diskursa pokazuje sve veći stupanj otklona od standardnojezičnih normi koji se primarno kreću u dva smjera: priklanjanju raznovrsnim razgovornim oblicima hrvatskoga jezika i “anglizaciji” hrvatskoga leksičkoga korpusa.

Ključne riječi
javna komunikacija; mediji; standardnojezična norma; jezik publicističkog diskursa; jezična kultura

Hrčak ID: 109955

URI
https://hrcak.srce.hr/109955

Posjeta: 2.021 *