Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Učitelj – refleksivni istraživač u praksi

Veljko Bandjur ; Teacher Training Faculty University of Belgrade
Jelena Maksimović orcid id orcid.org/0000-0001-8356-0211 ; Faculty of Philosophy, University of Niš


Puni tekst: engleski pdf 791 Kb

str. 99-124

preuzimanja: 638

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 791 Kb

str. 99-124

preuzimanja: 1.012

citiraj


Sažetak

Potrebe suvremenoga društva pred učitelje postavljaju neke nove zahtjeve s obzirom na promijenjenu ulogu učitelja. Učitelji prestaju biti prenositelji znanja i postaju dijagnostičari i organizatori procesa istraživanja. Kao polazna točka u raspravi analiziran je odnos između metodičkoga obrazovanja učitelja u modelu refleksivnog praktičara i u modelu izobrazbe učitelja - istraživača. U radu su također analizirani i stavovi učitelja o znanju, vještinama i mogućnostima potrebnima za proučavanje i razvoj odgojno-obrazovne prakse s obzirom na: godine rada u struci, znanje i korištenje stranoga jezika, školsku sredinu, duljinu dodiplomskog studija i prosjek ocjena tijekom studiranja. Cilj istraživanja je potaknuti praktične promjene koje bi dovele do očekivanih rezultata u smislu poboljšanja obrazovno-odgojne prakse. Istraživanje je obuhvatilo 390 učitelja u osnovnim školama u Srbiji. Rezultati su pokazali da se znanje o metodama pedagoškog istraživanja (izrada i korištenje instrumenata, provođenje projekata i istraživanja) smatra neophodnim za razvoj i unapređenje odgojno-obrazovne prakse (p<0.001).

Ključne riječi

izobrazba učitelja; obrazovanje o metodama istraživanja; refleksivni praktičar; učitelj istraživač

Hrčak ID:

111353

URI

https://hrcak.srce.hr/111353

Datum izdavanja:

30.10.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.217 *