hrcak mascot   Srce   HID

Ljetopis socijalnog rada, Vol.20 No.2 Prosinac 2013.

Pregledni rad

SOCIJALNA OBILJEŽJA SVAKODNEVNOG ŽIVOTA DJECE I MLADIH S ADHD-om, TE NJIHOVIH RODITELJA

Andrea Bartolac   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9472-5154 ; Zdravstveno veleučilište, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (688 KB) str. 269-300 preuzimanja: 1.596* citiraj
APA 6th Edition
Bartolac, A. (2013). SOCIJALNA OBILJEŽJA SVAKODNEVNOG ŽIVOTA DJECE I MLADIH S ADHD-om, TE NJIHOVIH RODITELJA. Ljetopis socijalnog rada, 20 (2), 269-300. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/112967
MLA 8th Edition
Bartolac, Andrea. "SOCIJALNA OBILJEŽJA SVAKODNEVNOG ŽIVOTA DJECE I MLADIH S ADHD-om, TE NJIHOVIH RODITELJA." Ljetopis socijalnog rada, vol. 20, br. 2, 2013, str. 269-300. https://hrcak.srce.hr/112967. Citirano 21.09.2018.
Chicago 17th Edition
Bartolac, Andrea. "SOCIJALNA OBILJEŽJA SVAKODNEVNOG ŽIVOTA DJECE I MLADIH S ADHD-om, TE NJIHOVIH RODITELJA." Ljetopis socijalnog rada 20, br. 2 (2013): 269-300. https://hrcak.srce.hr/112967
Harvard
Bartolac, A. (2013). 'SOCIJALNA OBILJEŽJA SVAKODNEVNOG ŽIVOTA DJECE I MLADIH S ADHD-om, TE NJIHOVIH RODITELJA', Ljetopis socijalnog rada, 20(2), str. 269-300. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/112967 (Datum pristupa: 21.09.2018.)
Vancouver
Bartolac A. SOCIJALNA OBILJEŽJA SVAKODNEVNOG ŽIVOTA DJECE I MLADIH S ADHD-om, TE NJIHOVIH RODITELJA. Ljetopis socijalnog rada [Internet]. 23.12.2013. [pristupljeno 21.09.2018.];20(2):269-300. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/112967
IEEE
A. Bartolac, "SOCIJALNA OBILJEŽJA SVAKODNEVNOG ŽIVOTA DJECE I MLADIH S ADHD-om, TE NJIHOVIH RODITELJA", Ljetopis socijalnog rada, vol.20, br. 2, str. 269-300, prosinac 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/112967. [Citirano: 21.09.2018.]

Sažetak
Prepoznavanje i razumijevanje različitih uzroka i pojavnosti ponašanja djece, osobito ako se razvoj i primjena socijalnih kompetencija ne odvijaju u okvirima socijalnih očekivanja i normativa, važno je za sve stručnjake koji rade s djecom, bez obzira veže li se njihovo područje djelovanja uz sustav socijalne skrbi, zdravstva ili odgoja i obrazovanja. U ovom se radu na temelju recentnije literature i istraživanja opisuju socijalni aspekti svakodnevnog života jedne od razvojnih teškoća samokontrole i socijalnog funkcioniranja pod nazivom deficit pažnje/hiperaktivni poremećaj (ADHD). Izazovi s kojima se susreću ova djeca i njihovi roditelji razmatrani su s dva stanovišta: razvojnih teškoća u samoregulaciji i adaptaciji djeteta koje pridonose teškoćama u socijalnom funkcioniranju, te suočavanja s nerazumijevanjem socijalne okoline. Iznesen je kratak pregled istraživanja koja opisuju informiranost i stavove socijalne okoline o djetetu s ADHD-om, kao i stigma koja se pripisuje djeci i posredno njihovim roditeljima (prenesena stigma). Također je opisano iskustvo roditeljevanja i izazova u odgoju te posljedičnog nošenja s roditeljskim stresom, te nekoliko u literaturi istaknutih rizika socijalnog funkcioniranja djece i mladih s ADHD-om. U konačnici su istaknuti potencijali ove djece i čimbenici moguće uspješnosti u svakodnevnom životu, kao i kritički osvrt na metodologiju istraživanja koja se bave ovom temom. Rad je namijenjen stručnjacima koji se u svom profesionalnom djelovanju susreću s djecom i mladima koji imaju teškoće u socijalnoj prilagodbi, kako bi bolje razumjeli izazove s kojima se suočavaju ova djeca i njihovi roditelji, ali i kako bi se kroz pregled svjetske literature ponudio okvir za planiranje istraživanja koja će nam biti kontekstualno primjerenija.

Ključne riječi
ADHD; socijalno funkcioniranje; stavovi, stigma; roditeljski stres

Hrčak ID: 112967

URI
https://hrcak.srce.hr/112967

[engleski]

Posjeta: 2.604 *