hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Utjecaj obitelji i institucije na prilagodljivo ponašanje djece s blagim intelektualnim poteškoćama

Milica Gligorovic ; Faculty of Special Education and Rehabilitation, University of Belgrade
Nataša Buha ; Faculty of Special Education and Rehabilitation, University of Belgrade

Puni tekst: hrvatski, pdf (811 KB) str. 899-926 preuzimanja: 459* citiraj
APA 6th Edition
Gligorovic, M. i Buha, N. (2013). Utjecaj obitelji i institucije na prilagodljivo ponašanje djece s blagim intelektualnim poteškoćama. Croatian Journal of Education, 15 (4), 899-926. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/113288
MLA 8th Edition
Gligorovic, Milica i Nataša Buha. "Utjecaj obitelji i institucije na prilagodljivo ponašanje djece s blagim intelektualnim poteškoćama." Croatian Journal of Education, vol. 15, br. 4, 2013, str. 899-926. https://hrcak.srce.hr/113288. Citirano 29.10.2020.
Chicago 17th Edition
Gligorovic, Milica i Nataša Buha. "Utjecaj obitelji i institucije na prilagodljivo ponašanje djece s blagim intelektualnim poteškoćama." Croatian Journal of Education 15, br. 4 (2013): 899-926. https://hrcak.srce.hr/113288
Harvard
Gligorovic, M., i Buha, N. (2013). 'Utjecaj obitelji i institucije na prilagodljivo ponašanje djece s blagim intelektualnim poteškoćama', Croatian Journal of Education, 15(4), str. 899-926. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/113288 (Datum pristupa: 29.10.2020.)
Vancouver
Gligorovic M, Buha N. Utjecaj obitelji i institucije na prilagodljivo ponašanje djece s blagim intelektualnim poteškoćama. Croatian Journal of Education [Internet]. 2013 [pristupljeno 29.10.2020.];15(4):899-926. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113288
IEEE
M. Gligorovic i N. Buha, "Utjecaj obitelji i institucije na prilagodljivo ponašanje djece s blagim intelektualnim poteškoćama", Croatian Journal of Education, vol.15, br. 4, str. 899-926, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113288. [Citirano: 29.10.2020.]
Puni tekst: engleski, pdf (811 KB) str. 899-926 preuzimanja: 229* citiraj
APA 6th Edition
Gligorovic, M. i Buha, N. (2013). Influence of Family and Institutional Environment on the Adaptive Behaviour of Children with Mild Intellectual Disability. Croatian Journal of Education, 15 (4), 899-926. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/113288
MLA 8th Edition
Gligorovic, Milica i Nataša Buha. "Influence of Family and Institutional Environment on the Adaptive Behaviour of Children with Mild Intellectual Disability." Croatian Journal of Education, vol. 15, br. 4, 2013, str. 899-926. https://hrcak.srce.hr/113288. Citirano 29.10.2020.
Chicago 17th Edition
Gligorovic, Milica i Nataša Buha. "Influence of Family and Institutional Environment on the Adaptive Behaviour of Children with Mild Intellectual Disability." Croatian Journal of Education 15, br. 4 (2013): 899-926. https://hrcak.srce.hr/113288
Harvard
Gligorovic, M., i Buha, N. (2013). 'Influence of Family and Institutional Environment on the Adaptive Behaviour of Children with Mild Intellectual Disability', Croatian Journal of Education, 15(4), str. 899-926. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/113288 (Datum pristupa: 29.10.2020.)
Vancouver
Gligorovic M, Buha N. Influence of Family and Institutional Environment on the Adaptive Behaviour of Children with Mild Intellectual Disability. Croatian Journal of Education [Internet]. 2013 [pristupljeno 29.10.2020.];15(4):899-926. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113288
IEEE
M. Gligorovic i N. Buha, "Influence of Family and Institutional Environment on the Adaptive Behaviour of Children with Mild Intellectual Disability", Croatian Journal of Education, vol.15, br. 4, str. 899-926, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113288. [Citirano: 29.10.2020.]

Sažetak
Razvoj vještina prilagođavanja određen je čimbenicima koji su svojstveni pojedincu, ali i mogućnostima i očekivanjima društveno-ekonomske sredine u kojoj pojedinac odrasta. U ovom se radu analizira prilagodljivo ponašanje djece s blagim intelektualnim poteškoćama (MID) koja žive u obiteljima ili institucijama za djecu bez roditeljske skrbi. Uzorak je činilo 95 takve djece u dobi između 10 i 13.11 godina. Podaci o vještinama prilagođavanja prikupljeni su tijekom standardiziranih intervjua s učiteljima specijalnog obrazovanja, s pomoću AAMR Skale prilagodljivog ponašanja - Škola, drugo izdanje (ABS-S:2). Razmatrajući rezultate domena i faktorske analize u prvom dijelu skale ABS-S:2, utvrđeno je da djeca s blagim intelektualnim poteškoćama koja žive u obiteljima postižu mnogo bolje rezultate u praktičnim i socijalnim vještinama nego djeca u institucijama. Razlike među njima, utemeljene na Skali lošeg prilagodljivog ponašanja, statistički su značajne u svim domenama.

Ključne riječi
konceptualne vještine; obitelj; institucionalizacija; loše prilagodljivo ponašanje; praktične vještine; društvene vještine

Hrčak ID: 113288

URI
https://hrcak.srce.hr/113288

[engleski]

Posjeta: 1.205 *