hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

Utjecaj obitelji i institucije na prilagodljivo ponašanje djece s blagim intelektualnim poteškoćama

Milica Gligorovic ; Faculty of Special Education and Rehabilitation, University of Belgrade
Nataša Buha ; Faculty of Special Education and Rehabilitation, University of Belgrade

Fulltext: croatian, pdf (811 KB) pages 899-926 downloads: 506* cite
APA 6th Edition
Gligorovic, M. & Buha, N. (2013). Utjecaj obitelji i institucije na prilagodljivo ponašanje djece s blagim intelektualnim poteškoćama. Croatian Journal of Education, 15 (4), 899-926. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/113288
MLA 8th Edition
Gligorovic, Milica and Nataša Buha. "Utjecaj obitelji i institucije na prilagodljivo ponašanje djece s blagim intelektualnim poteškoćama." Croatian Journal of Education, vol. 15, no. 4, 2013, pp. 899-926. https://hrcak.srce.hr/113288. Accessed 30 Jul. 2021.
Chicago 17th Edition
Gligorovic, Milica and Nataša Buha. "Utjecaj obitelji i institucije na prilagodljivo ponašanje djece s blagim intelektualnim poteškoćama." Croatian Journal of Education 15, no. 4 (2013): 899-926. https://hrcak.srce.hr/113288
Harvard
Gligorovic, M., and Buha, N. (2013). 'Utjecaj obitelji i institucije na prilagodljivo ponašanje djece s blagim intelektualnim poteškoćama', Croatian Journal of Education, 15(4), pp. 899-926. Available at: https://hrcak.srce.hr/113288 (Accessed 30 July 2021)
Vancouver
Gligorovic M, Buha N. Utjecaj obitelji i institucije na prilagodljivo ponašanje djece s blagim intelektualnim poteškoćama. Croatian Journal of Education [Internet]. 2013 [cited 2021 July 30];15(4):899-926. Available from: https://hrcak.srce.hr/113288
IEEE
M. Gligorovic and N. Buha, "Utjecaj obitelji i institucije na prilagodljivo ponašanje djece s blagim intelektualnim poteškoćama", Croatian Journal of Education, vol.15, no. 4, pp. 899-926, 2013. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/113288. [Accessed: 30 July 2021]
Fulltext: english, pdf (811 KB) pages 899-926 downloads: 296* cite
APA 6th Edition
Gligorovic, M. & Buha, N. (2013). Influence of Family and Institutional Environment on the Adaptive Behaviour of Children with Mild Intellectual Disability. Croatian Journal of Education, 15 (4), 899-926. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/113288
MLA 8th Edition
Gligorovic, Milica and Nataša Buha. "Influence of Family and Institutional Environment on the Adaptive Behaviour of Children with Mild Intellectual Disability." Croatian Journal of Education, vol. 15, no. 4, 2013, pp. 899-926. https://hrcak.srce.hr/113288. Accessed 30 Jul. 2021.
Chicago 17th Edition
Gligorovic, Milica and Nataša Buha. "Influence of Family and Institutional Environment on the Adaptive Behaviour of Children with Mild Intellectual Disability." Croatian Journal of Education 15, no. 4 (2013): 899-926. https://hrcak.srce.hr/113288
Harvard
Gligorovic, M., and Buha, N. (2013). 'Influence of Family and Institutional Environment on the Adaptive Behaviour of Children with Mild Intellectual Disability', Croatian Journal of Education, 15(4), pp. 899-926. Available at: https://hrcak.srce.hr/113288 (Accessed 30 July 2021)
Vancouver
Gligorovic M, Buha N. Influence of Family and Institutional Environment on the Adaptive Behaviour of Children with Mild Intellectual Disability. Croatian Journal of Education [Internet]. 2013 [cited 2021 July 30];15(4):899-926. Available from: https://hrcak.srce.hr/113288
IEEE
M. Gligorovic and N. Buha, "Influence of Family and Institutional Environment on the Adaptive Behaviour of Children with Mild Intellectual Disability", Croatian Journal of Education, vol.15, no. 4, pp. 899-926, 2013. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/113288. [Accessed: 30 July 2021]

Abstracts
Razvoj vještina prilagođavanja određen je čimbenicima koji su svojstveni pojedincu, ali i mogućnostima i očekivanjima društveno-ekonomske sredine u kojoj pojedinac odrasta. U ovom se radu analizira prilagodljivo ponašanje djece s blagim intelektualnim poteškoćama (MID) koja žive u obiteljima ili institucijama za djecu bez roditeljske skrbi. Uzorak je činilo 95 takve djece u dobi između 10 i 13.11 godina. Podaci o vještinama prilagođavanja prikupljeni su tijekom standardiziranih intervjua s učiteljima specijalnog obrazovanja, s pomoću AAMR Skale prilagodljivog ponašanja - Škola, drugo izdanje (ABS-S:2). Razmatrajući rezultate domena i faktorske analize u prvom dijelu skale ABS-S:2, utvrđeno je da djeca s blagim intelektualnim poteškoćama koja žive u obiteljima postižu mnogo bolje rezultate u praktičnim i socijalnim vještinama nego djeca u institucijama. Razlike među njima, utemeljene na Skali lošeg prilagodljivog ponašanja, statistički su značajne u svim domenama.

Keywords
konceptualne vještine; obitelj; institucionalizacija; loše prilagodljivo ponašanje; praktične vještine; društvene vještine

Hrčak ID: 113288

URI
https://hrcak.srce.hr/113288

[english]

Visits: 1.395 *