hrcak mascot   Srce   HID

Pedagogijska istraživanja, Vol.9 No.1/2 Studeni 2012.

Izvorni znanstveni članak

Škola kao zajednica odrastanja

Vesna Buljubašić-Kuzmanović ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Odsjek za pedagogiju

Puni tekst: hrvatski, pdf (215 KB) str. 43-55 preuzimanja: 965* citiraj
APA 6th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2012). Škola kao zajednica odrastanja. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 43-55. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/113460
MLA 8th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "Škola kao zajednica odrastanja." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, br. 1/2, 2012, str. 43-55. https://hrcak.srce.hr/113460. Citirano 25.09.2018.
Chicago 17th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "Škola kao zajednica odrastanja." Pedagogijska istraživanja 9, br. 1/2 (2012): 43-55. https://hrcak.srce.hr/113460
Harvard
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2012). 'Škola kao zajednica odrastanja', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), str. 43-55. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/113460 (Datum pristupa: 25.09.2018.)
Vancouver
Buljubašić-Kuzmanović V. Škola kao zajednica odrastanja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 20.11.2012. [pristupljeno 25.09.2018.];9(1/2):43-55. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113460
IEEE
V. Buljubašić-Kuzmanović, "Škola kao zajednica odrastanja", Pedagogijska istraživanja, vol.9, br. 1/2, str. 43-55, studeni 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113460. [Citirano: 25.09.2018.]
Puni tekst: engleski, pdf (120 KB) str. 56-56 preuzimanja: 147* citiraj
APA 6th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2012). School as a community that fosters the process of growing up. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 56-56. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/113460
MLA 8th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "School as a community that fosters the process of growing up." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, br. 1/2, 2012, str. 56-56. https://hrcak.srce.hr/113460. Citirano 25.09.2018.
Chicago 17th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "School as a community that fosters the process of growing up." Pedagogijska istraživanja 9, br. 1/2 (2012): 56-56. https://hrcak.srce.hr/113460
Harvard
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2012). 'School as a community that fosters the process of growing up', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), str. 56-56. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/113460 (Datum pristupa: 25.09.2018.)
Vancouver
Buljubašić-Kuzmanović V. School as a community that fosters the process of growing up. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 20.11.2012. [pristupljeno 25.09.2018.];9(1/2):56-56. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113460
IEEE
V. Buljubašić-Kuzmanović, "School as a community that fosters the process of growing up", Pedagogijska istraživanja, vol.9, br. 1/2, str. 56-56, studeni 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113460. [Citirano: 25.09.2018.]
Puni tekst: njemački, pdf (121 KB) str. 57-57 preuzimanja: 99* citiraj
APA 6th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2012). Schule als Gemeinschaft des Erwachsenwerdens. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 57-57. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/113460
MLA 8th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "Schule als Gemeinschaft des Erwachsenwerdens." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, br. 1/2, 2012, str. 57-57. https://hrcak.srce.hr/113460. Citirano 25.09.2018.
Chicago 17th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "Schule als Gemeinschaft des Erwachsenwerdens." Pedagogijska istraživanja 9, br. 1/2 (2012): 57-57. https://hrcak.srce.hr/113460
Harvard
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2012). 'Schule als Gemeinschaft des Erwachsenwerdens', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), str. 57-57. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/113460 (Datum pristupa: 25.09.2018.)
Vancouver
Buljubašić-Kuzmanović V. Schule als Gemeinschaft des Erwachsenwerdens. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 20.11.2012. [pristupljeno 25.09.2018.];9(1/2):57-57. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113460
IEEE
V. Buljubašić-Kuzmanović, "Schule als Gemeinschaft des Erwachsenwerdens", Pedagogijska istraživanja, vol.9, br. 1/2, str. 57-57, studeni 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113460. [Citirano: 25.09.2018.]

Sažetak
Predmet analize ovoga rada, nastalog u sklopu projekta Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi, usmjeren je na društvenu dimenziju učenja i razvoj međuljudskih odnosa. Učenje u tom cjeloživotnom kontekstu znači napredak, rast i bolje razumijevanje, osnaživanje vlastitih sposobnosti i vještina te izgradnju socijalnih mreža koje pojedincima i grupama olakšavaju pristup informacijama, resursima i prilikama. Cilj je ovog istraživanja iz perspektive učenika (N=2661), uzimajući u obzir dob, spol i pedagoške mjere koje su im izrečene, te nastavnika (N=432) i stručnih suradnika (N=30) ispitati koliko škole kao brižne zajednice odrastanja i uspješnosti različitim školskim aktivnostima potiču uključenost i skrb učenika za razvoj dobrih međuljudskih odnosa. Na taj se način želi dobiti uvid u mikropedagoški obrazac škole, odnosno koliko učenici imaju prigoda pokazivati svoje vještine i sposobnosti, razvijati suradnju i uspješnije odnose s drugima, poštovati druge, biti tolerantniji, nenasilno rješavati sukobe, osjećati se slobodno, uspješno i zadovoljno, učiti kreativno i zanimljivo te stečena znanja/iskustva primjenjivati u svakodnevnom životu. Rezultati su pokazali da mlađi učenici, kad je riječ o procjeni primjene svojih socijalnih umijeća, daju više ocjene od starijih, a djevojčice daju više ocjene od dječaka. Poticajne pedagoške mjere češće se izriču mlađim učenicima, a represivne starijima. Djevojčice dobivaju više pohvala od dječaka, a dječaci su u prosjeku čak tri puta češće kažnjavani od djevojčica. Učenici kojima je izrečena opomena, ukor ili kazna pokazuju nemoć u socijalnim odnosima, što traži skrb i prevenciju. Naime, škola kao brižna zajednica treba različitim školskim aktivnostima omogućiti učenicima da razvijaju sve vrline kojima se dive te vrijednosti potkrijepiti iskustvima i odvesti ih do uspjeha.

Ključne riječi
učenici; nastavnici; socijalna umijeća; međuljudski odnosi; pedagoške mjere

Hrčak ID: 113460

URI
https://hrcak.srce.hr/113460

[engleski] [njemački]

Posjeta: 2.209 *