hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Univerzitet i uživanje

Zoran Dimić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-2325-9969 ; Univerzitet u Nišu, Filozofski fakultet, Srbija

Puni tekst: hrvatski, pdf (424 KB) str. 395-410 preuzimanja: 464* citiraj
APA 6th Edition
Dimić, Z. (2013). Univerzitet i uživanje. Filozofska istraživanja, 33 (3), 395-410. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/113554
MLA 8th Edition
Dimić, Zoran. "Univerzitet i uživanje." Filozofska istraživanja, vol. 33, br. 3, 2013, str. 395-410. https://hrcak.srce.hr/113554. Citirano 21.06.2021.
Chicago 17th Edition
Dimić, Zoran. "Univerzitet i uživanje." Filozofska istraživanja 33, br. 3 (2013): 395-410. https://hrcak.srce.hr/113554
Harvard
Dimić, Z. (2013). 'Univerzitet i uživanje', Filozofska istraživanja, 33(3), str. 395-410. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/113554 (Datum pristupa: 21.06.2021.)
Vancouver
Dimić Z. Univerzitet i uživanje. Filozofska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 21.06.2021.];33(3):395-410. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113554
IEEE
Z. Dimić, "Univerzitet i uživanje", Filozofska istraživanja, vol.33, br. 3, str. 395-410, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113554. [Citirano: 21.06.2021.]

Sažetak
Budući da se danas, u pokušaju jednog novog promišljanja ideje univerziteta, ne možemo više skrivati iza nacije, države ili same institucije (Fichte, Humboldt, Schleiermacher), težište i oslonac takvog jednog procesa moramo tražiti izvan njih. Gdje nam onda preostaje ovoj ideji otvoriti nove horizonte? Dok su antičke visokoškolske institucije (Akademija, Lykei) djelovale u atmosferi aphetéos-ēdone, univerzitet i njegovi akteri u Srednjem vijeku i modernom dobu žive u atmosferi represija-entuzijazam. Stoga ovaj tekst promatra odnos uživanja i znanja u kontekstu antičkog poimanja obrazovanja. Tekst pokazuje na koji se način Platonova Akademija, kao arhetip modernog univerziteta, uspostavlja kao način života za koji je odredben methodos. Premda stjecanje znanja ovisi o učitelju, ključno je da učenici budu prepušteni sebi samima, odnosno da budu u mogućnosti sami u sebi razotkrivati znanje koje je u skladu s vrlinom. Takvo istraživanje u Akademiji je bilo praćeno uživanjem. Autorova je teza da je bios theoretikos neodvojiv od uživanja te da uživanje u tome kontekstu nadilazi pojednostavljeno suprotstavljanje čulnih i duševnih uživanja. Autor u drugome dijelu rada pokazuje da je prema Aristotelu uživanje sadržaj najboljega života pri čemu, u otklonu spram ustaljenog tumačenja Aristotela, pokazuje da se najbolji život kod Aristotela ne smije pojednostavljeno shvaćati kao bios theoretikos, već kao svaka djelatnost združena s uživanjem kojom čovjek razvija svoju vrlinu te tako nasljeđuje ono božansko. Možemo li danas obnoviti uvid koji su antičke visokoškolske institucije duboko iskusile: da su uživanje i sreća prirodni pratitelji znanja i studiranja? Može li se takva mogućnost danas misliti?

Ključne riječi
univerzitet; uživanje; komunikacija; sreća; znanost; obrazovanje; bios theoretikos; znanstvena zajednica

Hrčak ID: 113554

URI
https://hrcak.srce.hr/113554

[njemački]

Posjeta: 841 *