Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Prema novoj kulturi učenja

Vlatko Badurina ; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 156 Kb

str. 61-85

preuzimanja: 240

citiraj


Sažetak

Autor postavlja načelna pitanja odgojno-obrazovne reforme analizirajući osnovne obrasce i forme naše dosadašnje kulture učenja. Posebnu pažnju posvećuje aktivnostima, interesima, potrebama i vlastitim pitanjima učenica, učenika, studentica i studenata. Autor nadalje želi oživiti koncept živoga učenja koji će poticati razvoj metodičkih i socijalnih kompetencija te razvoj osobnosti pojedinog subjekta, a ne pretežno razvoj ciljeva.
U članku najprije definira što je to kultura učenja, važnost koju ima slika učenja i struktura naslijeđene kulture učenja, zatim se istražuju pokretačke snage promjene kulture učenja, i na kraju se pokušavaju utvrditi neki didaktički aspekti novoga načina učenja koji aktivnije uključuju učenike u sam proces učenja i poučavanja.
Na kraju se želi, samo u natuknicama, ukazati na aktualnosti koje, iz nove kulture učenja, proizlaze za vjeronauk.

Ključne riječi

kultura učenja; živo, defenzivno i ekspanzivno učenje; pokretačke snage promjene načina učenja

Hrčak ID:

113914

URI

https://hrcak.srce.hr/113914

Datum izdavanja:

19.3.2002.

Podaci na drugim jezicima: njemački

Posjeta: 799 *