Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Povrijeđena povijest: interpretacija proze Edwidge Danticat

Jelena Šesnić orcid id orcid.org/0000-0002-4276-3490 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 351 Kb

str. 231-260

preuzimanja: 1.321

citiraj


Sažetak

Proza suvremene američko-haićanske autorice Edwidge Danticat promatra se kao dio širega etničkoga, subalternoga i post-kolonijalnoga diskursa, koji ima dodirnih točaka s teorijom traume kako se artikulira u suvremenim čitanjima navlastito tekstova
Sigmunda Freuda (Laplanche, Caruth, Felman). Čitanjem njezinih romana The Farming of Bones (1998) i Breath, Eyes, Memory (1994) te zbirke novela Krik? Krak! (1995), upućuje se na ključne veze između nastojanja za prikazivanjem prešućene i potisnute, pa time i traumatične, kolektivne povijesti, koja, stoga, slijedi dinamiku
traumatske latencije ili odgode. Hibridni žanrovi, s elementima historiografske metafikcije, ali i književnosti svjedočenja, ukazuju na važnost pojma svjedočanstva kao mogućnosti prikaza alternativne povijesti. U romanu Breath, Eyes, Memory proširuje se interpretativni doseg teorije traume korištenjem modela strukturne ili bazne, prvenstveno individualne, traume, koja se pokazuje kao jedan od modela transpozicije traumatičnoga iskustva u narativnu formu, ali i upućuje na ograničenja koja žanrovski oblik Bildungsromana nameće projektu izgradnje identiteta kroz suočavanje s osobnim i povijesnim traumama.

Ključne riječi

Edwidge Danticat; povijest; kulturna trauma; strukturna trauma

Hrčak ID:

10337

URI

https://hrcak.srce.hr/10337

Datum izdavanja:

1.2.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.237 *