Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Metodički stil i takt nastavnika kao poticaj kreativnosti učenika

Renata Jukić ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Odsjek za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 240 Kb

str. 291-303

preuzimanja: 3.040

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 98 Kb

str. 304-304

preuzimanja: 606

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 99 Kb

str. 305-305

preuzimanja: 229

citiraj


Sažetak

Kreativnost kao psihološki, socijalni, ali i pedagoški fenomen ima izrazito pozitivan utjecaj na razvoj cjelokupne osobnosti djeteta. Najveće su slabosti tradicijske nastave: nedovoljna aktivnost učenika, preferiranje kognitivnog razvoja učenikove ličnosti, te deficijentnost nastavnih strategija – takva nastava ne potiče i ne razvija više mentalne procese kao ni kreativnost učenika. Osnovna didaktička pretpostavka za kreativan rad u školi je osposobljenost nastavnika i otvorenost škole za stvaralaštvo. U ovom se radu postavlja pitanje: koje nastavničke kompetencije i socijalno-metodički kontakti potiču „toplo i kreativno” ozračje, a što odgojno-obrazovne situacije – u ime metodičke slobode i kreativnosti – može učiniti neozbiljnima, socijalno neučinkovitima ili nedopuštenima. Metodički kompetentan nastavnik, čiji stil proizlazi iz njegova znanja, vještina i iskustva, a ujedinjen je s njegovom osobnošću (koja nije rezultat spontanog sazrijevanja, već vođeni proces), te odnosom prema učenicima koji se temelji na poštovanju dostojanstva čovjeka (koji možemo označiti kao takt), osigurava učeniku stimulirajuće ozračje koje potiče razvoj kreativnosti. Uzmemo li u obzir znanstvene spoznaje s područja psihologije, sociologije, pedagogije, kreativnost nećemo shvaćati isključivo kao urođeni fenomen, već kao vještinu koja se može proučavati i bolje razumjeti, identificirati i umnažati, a zatim i prenositi te, na toj osnovi identificirati „alate” koji mogu obogatiti rad svakog nastavnika. Uvažavajući zahtjeve suvremene pedagogije i vremena u kojemu živimo, nužno je pristupiti kurikulumskim reformama prateći kontekst globalnih društvenih i obrazovnih reformi, operacionalizirati odgojne i obrazovne postupke kojima se potiče kreativnost, te navedene obrasce ugraditi u kurikulum socijalnih kompetencija.

Ključne riječi

kurikulum; kreativnost; nastavničke kompetencije; metodički stil; nastavnički takt

Hrčak ID:

118093

URI

https://hrcak.srce.hr/118093

Datum izdavanja:

29.12.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 6.462 *