hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

OTKRIVANJE I RAD S DAROVITIM UČENICIMA U GLAZBENOJ ŠKOLI

Zrinka Šimunović ; Osnovna škola Ivana Mažuranića Vinkovci, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (144 KB) str. 288-299 preuzimanja: 992* citiraj
APA 6th Edition
Šimunović, Z. (2013). OTKRIVANJE I RAD S DAROVITIM UČENICIMA U GLAZBENOJ ŠKOLI. Život i škola, LIX (29), 288-299. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/121410
MLA 8th Edition
Šimunović, Zrinka. "OTKRIVANJE I RAD S DAROVITIM UČENICIMA U GLAZBENOJ ŠKOLI." Život i škola, vol. LIX, br. 29, 2013, str. 288-299. https://hrcak.srce.hr/121410. Citirano 28.02.2020.
Chicago 17th Edition
Šimunović, Zrinka. "OTKRIVANJE I RAD S DAROVITIM UČENICIMA U GLAZBENOJ ŠKOLI." Život i škola LIX, br. 29 (2013): 288-299. https://hrcak.srce.hr/121410
Harvard
Šimunović, Z. (2013). 'OTKRIVANJE I RAD S DAROVITIM UČENICIMA U GLAZBENOJ ŠKOLI', Život i škola, LIX(29), str. 288-299. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/121410 (Datum pristupa: 28.02.2020.)
Vancouver
Šimunović Z. OTKRIVANJE I RAD S DAROVITIM UČENICIMA U GLAZBENOJ ŠKOLI. Život i škola [Internet]. 2013 [pristupljeno 28.02.2020.];LIX(29):288-299. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/121410
IEEE
Z. Šimunović, "OTKRIVANJE I RAD S DAROVITIM UČENICIMA U GLAZBENOJ ŠKOLI", Život i škola, vol.LIX, br. 29, str. 288-299, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/121410. [Citirano: 28.02.2020.]

Sažetak
U psihologiji glazbe više je pojmova koji označavaju uspješno izvođenje, opažanje i stvaranje glazbe. Najčešće su to: glazbeni talent, glazbena darovitost, muzikalnost i glazbena sposobnost. Otkrivanje darovitosti u glazbi događa se već prije šeste godine djetetova života. No, nije uvijek tako. Neprimjećivanje djetetove darovitosti često se događa kod one djece koja nemaju pozitivno obiteljsko okruženje ili su zbog svoje strastvene nepokornosti i neovisnosti društveno obilježena ili izolirana. Stoga nije rijedak slučaj neprepoznavanja glazbenih talenata u općeobrazovnome školskom sustavu. Još veću odgovornost ima učitelj onoga učenika čiji roditelji nisu motivirani i sposobni za preuzimanje brige oko razvijanja nadarenosti. Cilj je istraživanja bio ispitati na koji način učitelji individualne nastave (nastave instrumenta) u glazbenoj školi prepoznaju darovite učenike, na koje poteškoće nailaze u radu s njima, kakva je suradnja s roditeljima te djece i što bi promijenili u obrazovnom sustavu kako bi taj proces bio što uspješniji. Istim pitanjima intervjuom su ispitani i učitelji razredne nastave općeobrazovne škole. Upravo su oni nakon obitelji prvi prepoznavatelji ranih signala glazbene darovitosti. Oni će, u slučaju zanemarivanja talenta od strane obitelji, sami predložiti daljnje glazbeno obrazovanje darovitoga djeteta. Dobiveni rezultati pokazali su vrlo dobru upućenost učitelja instrumenta u glazbene sposobnosti i razumijevanje darovitosti u glazbi. Isto tako, učitelji razredne nastave raspolažu s dovoljnom količinom znanja o glazbenoj darovitosti i svjesni su svoje važne uloge u njezinu prepoznavanju. I jedni i drugi naveli su nekoliko smjernica po kojima bi rad s darovitima trebao težiti. Došlo se do spoznaje koji su nedostatci u obrazovanju glazbeno darovitih učenika, obrazovanju učitelja za rad s glazbeno darovitom djecom te su predložene smjernice za bolju suradnju škole, obitelji i nadležnoga ministarstva u obrazovanju glazbeno darovitih učenika.

Ključne riječi
glazbeno daroviti učenici; glazbeno obrazovanje; glazbene sposobnosti; učitelji instrumenta; učitelji razredne nastave

Hrčak ID: 121410

URI
https://hrcak.srce.hr/121410

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.694 *