hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

KLJUČNE KOMPETENCIJE UČITELJA U ODGOJU I OBRAZOVANJU ZA GRAĐANSTVO

Marina Divković ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Odjel za studij na talijanskom jeziku, Pula, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (181 KB) str. 326-340 preuzimanja: 805* citiraj
APA 6th Edition
Divković, M. (2013). KLJUČNE KOMPETENCIJE UČITELJA U ODGOJU I OBRAZOVANJU ZA GRAĐANSTVO. Život i škola, LIX (29), 326-340. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/121413
MLA 8th Edition
Divković, Marina. "KLJUČNE KOMPETENCIJE UČITELJA U ODGOJU I OBRAZOVANJU ZA GRAĐANSTVO." Život i škola, vol. LIX, br. 29, 2013, str. 326-340. https://hrcak.srce.hr/121413. Citirano 23.02.2020.
Chicago 17th Edition
Divković, Marina. "KLJUČNE KOMPETENCIJE UČITELJA U ODGOJU I OBRAZOVANJU ZA GRAĐANSTVO." Život i škola LIX, br. 29 (2013): 326-340. https://hrcak.srce.hr/121413
Harvard
Divković, M. (2013). 'KLJUČNE KOMPETENCIJE UČITELJA U ODGOJU I OBRAZOVANJU ZA GRAĐANSTVO', Život i škola, LIX(29), str. 326-340. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/121413 (Datum pristupa: 23.02.2020.)
Vancouver
Divković M. KLJUČNE KOMPETENCIJE UČITELJA U ODGOJU I OBRAZOVANJU ZA GRAĐANSTVO. Život i škola [Internet]. 2013 [pristupljeno 23.02.2020.];LIX(29):326-340. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/121413
IEEE
M. Divković, "KLJUČNE KOMPETENCIJE UČITELJA U ODGOJU I OBRAZOVANJU ZA GRAĐANSTVO", Život i škola, vol.LIX, br. 29, str. 326-340, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/121413. [Citirano: 23.02.2020.]

Sažetak
Cilj ovoga rada jest ispitati stavove učitelja o ključnim kompetencijama za poučavanje odgoja i obrazovanja za građanstvo. Istraživanje je provedeno uz pomoć Upitnika (skale Likertova tipa i pitanja zatvorenoga tipa) među učiteljima razredne nastave osnovnih škola Istarske županije (N=225) koji ostvaruju odgoj i obrazovanje za građanstvo na neki od ponuđenih načina. Na temelju dobivenih podataka može se zaključiti da se učitelji ne smatraju dovoljno kompetentnima za provođenje odgoja i obrazovanja za građanstvo. Oni učitelji koje se stručno usavršavaju na više načina imaju stav da su im navedene kompetencije potrebne za rad u odnosu na one učitelje koji se stručno usavršavaju samo na jedan način. Njihov je stav da im je poučavanje odgoja i obrazovanja za građanstvo najviše pomoglo u jednakom ponašaju prema svim učenicima te u priznanju svojih pogrješaka pred učenicima i u spremnosti na učenje na tim pogreškama. Faktor 3. „nedostatak osposobljenosti učitelja za rad u ovom području i slaba razmjena iskustva“, dobiven faktorskom analizom prepreka provođenju odgoja i obrazovanja za građanstvo, potvrđuje da sudionici hrvatskoga obrazovnog sustava inicijalnom obrazovanju učitelja u području odgoja i obrazovanja za građanstvo, kao ni njihovu stručnom usavršavanju, ne pridaju značajno mjesto.

Ključne riječi
kompetencije učitelja; odgoj i obrazovanje za građanstvo; stavovi učitelja

Hrčak ID: 121413

URI
https://hrcak.srce.hr/121413

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.783 *