hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

MOTIVACIJA ZA UČITELJSKI POZIV, ZADOVOLJSTVO STUDIJEM I ZADOVOLJSTVO IZBOROM ZANIMANJA

Slavica Šimić Šašić ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilišta u Zadru
Mira Klarin ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilište u Zadru
Kristina Grbin

Puni tekst: hrvatski, doc (374 KB) str. 7-27 preuzimanja: 704* citiraj
APA 6th Edition
Šimić Šašić, S., Klarin, M. i Grbin, K. (2013). MOTIVACIJA ZA UČITELJSKI POZIV, ZADOVOLJSTVO STUDIJEM I ZADOVOLJSTVO IZBOROM ZANIMANJA. Magistra Iadertina, 8. (1.), 7-27. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/122637
MLA 8th Edition
Šimić Šašić, Slavica, et al. "MOTIVACIJA ZA UČITELJSKI POZIV, ZADOVOLJSTVO STUDIJEM I ZADOVOLJSTVO IZBOROM ZANIMANJA." Magistra Iadertina, vol. 8., br. 1., 2013, str. 7-27. https://hrcak.srce.hr/122637. Citirano 14.10.2019.
Chicago 17th Edition
Šimić Šašić, Slavica, Mira Klarin i Kristina Grbin. "MOTIVACIJA ZA UČITELJSKI POZIV, ZADOVOLJSTVO STUDIJEM I ZADOVOLJSTVO IZBOROM ZANIMANJA." Magistra Iadertina 8., br. 1. (2013): 7-27. https://hrcak.srce.hr/122637
Harvard
Šimić Šašić, S., Klarin, M., i Grbin, K. (2013). 'MOTIVACIJA ZA UČITELJSKI POZIV, ZADOVOLJSTVO STUDIJEM I ZADOVOLJSTVO IZBOROM ZANIMANJA', Magistra Iadertina, 8.(1.), str. 7-27. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/122637 (Datum pristupa: 14.10.2019.)
Vancouver
Šimić Šašić S, Klarin M, Grbin K. MOTIVACIJA ZA UČITELJSKI POZIV, ZADOVOLJSTVO STUDIJEM I ZADOVOLJSTVO IZBOROM ZANIMANJA. Magistra Iadertina [Internet]. 2013 [pristupljeno 14.10.2019.];8.(1.):7-27. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/122637
IEEE
S. Šimić Šašić, M. Klarin i K. Grbin, "MOTIVACIJA ZA UČITELJSKI POZIV, ZADOVOLJSTVO STUDIJEM I ZADOVOLJSTVO IZBOROM ZANIMANJA", Magistra Iadertina, vol.8., br. 1., str. 7-27, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/122637. [Citirano: 14.10.2019.]

Sažetak
Istraživanja pokazuju da je kvaliteta učitelja najvažniji pojedinačni čimbenik obrazovnog uspjeha učenika. Iako buduće učitelje na izbor profesije motiviraju prvenstveno intrinzični razlozi, ipak veliko radno opterećenje, male plaće, problemi s učeničkom disciplinom i negativna slika o učiteljskoj profesiji - glavni su razlozi koji bi ih mogli navesti na odustanjanje od učiteljske profesije. Provedenim istraživanjem željelo se utvrditi koji su motivacijski čimbenici važni za izbor učiteljskog zanimanja, zadovoljstvo studijem i izborom profesije, kao i mijenja li se važnost motivacijskih čimbenika i zadovoljstvo s obzirom na godinu studija. Na kraju se željelo provjeriti doprinose li motivacijski čimbenici i zadovoljstvo studijem objašnjenju zadovoljstva izborom profesije.
U ispitivanju je sudjelovalo 179 studenata svih pet godina učiteljskog studija na Sveučilištu u Zadru. Studenti su ispunili Upitnik čimbenika koji utječu na izbor učiteljske profesije (FIT-choice) i odgovorili na dva pitanja o zadovoljstvu studijem i zadovoljstvu izborom učiteljske profesije.
Rezultati su pokazali da su najvažniji čimbenici izbora učiteljske profesije privlačnost rada s djecom, mogućnost djelovanja na budućnost djece i intrinzična vrijednost poučavanja, kao i vjerovanja da je učiteljski posao težak te da zahtijeva visoku stručnost. Najmanje važni čimbenici su mobilnost zanimanja, plaća i drugi izbor, odnosno činjenica da dijelu studenata učiteljski studij nije bio prvi izbor. Utvrđeno je također da su studenti zadovoljni izborom profesije, ali i studijem. Neki motivacijski čimbenici (rad s djecom, percepcija vlastitih sposobnosti, utjecaj drugih i sigurnost zaposlenja), kao i zadovoljstvo izborom profesije, pokazuju neke razlike s obzirom na godinu studija, s glavnom tendencijom javljanja zabrinutosti i smanjenja zadovoljstva u studenata završne godine. Na kraju smo utvrdili da su neki motivacijski čimbenici kao i zadovoljstvo studijem značajni prediktori zadovoljstva izborom učiteljske profesije.

Ključne riječi
motivacijski čimbenici izbora učiteljskog zanimanja; zadovoljstvo studijem; zadovoljstvo izborom učiteljske profesije

Hrčak ID: 122637

URI
https://hrcak.srce.hr/122637

[engleski]

Posjeta: 1.569 *