hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Stavovi učitelja o procesu evaluacije

Ante Kolak

Puni tekst: engleski, pdf (166 KB) str. 109-123 preuzimanja: 2.360* citiraj
APA 6th Edition
Kolak, A. (2014). TEACHERS’ ATTITUDES TOWARDS EVALUATION PROCESS. Život i škola, LX (31), 109-123. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/125300
MLA 8th Edition
Kolak, Ante. "TEACHERS’ ATTITUDES TOWARDS EVALUATION PROCESS." Život i škola, vol. LX, br. 31, 2014, str. 109-123. https://hrcak.srce.hr/125300. Citirano 24.09.2021.
Chicago 17th Edition
Kolak, Ante. "TEACHERS’ ATTITUDES TOWARDS EVALUATION PROCESS." Život i škola LX, br. 31 (2014): 109-123. https://hrcak.srce.hr/125300
Harvard
Kolak, A. (2014). 'TEACHERS’ ATTITUDES TOWARDS EVALUATION PROCESS', Život i škola, LX(31), str. 109-123. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/125300 (Datum pristupa: 24.09.2021.)
Vancouver
Kolak A. TEACHERS’ ATTITUDES TOWARDS EVALUATION PROCESS. Život i škola [Internet]. 2014 [pristupljeno 24.09.2021.];LX(31):109-123. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/125300
IEEE
A. Kolak, "TEACHERS’ ATTITUDES TOWARDS EVALUATION PROCESS", Život i škola, vol.LX, br. 31, str. 109-123, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/125300. [Citirano: 24.09.2021.]

Sažetak
Uvodni dio rada usmjeren je na terminološke odrednice vezane uz proces vrjednovanja u nastavi razlikujući sastavnice vrjednovanja kroz praćenje, provjeravanje, procjenjivanje, mjerenje i ocjenjivanje. U razradi pojedinih sastavnica usmjerena je pozornost na svrhu, funkciju, vrste i oblike vrjednovanja unutar nastavnoga procesa. Razlikujući različite nastavne aktivnosti vezane za proces vrjednovanja istaknute su prednosti i nedostatci pojedinih, a i moguće pogrješke.
Predstavljeno je istraživanje u kojemu je istraživačko pitanje bilo usmjereno na ispitivanje mišljenja učitelja o procesu vrjednovanja u osnovnim školama. Cilj je bio doznati njihova mišljenja i stajališta vezana uz vrjednovanje kao iznimno važan dio nastavnoga procesa, a i identificirati varijable koje mogu utjecati na smjer mišljenja i stajališta učitelja.
Istraživanje je provedeno na uzorku učitelja razredne nastave diljem Hrvatske (N=1308). U istraživanju se koristilo metodom anketiranja i procjenjivanja, a instrument je kombinacija ankete i ljestvice procjene. Za utvrđivanje deskriptivnih pokazatelja upotrijebljeni su deskriptivni parametri, a faktorska analiza zajedničkih faktora upotrijebljena je kako bi se utvrdile latentne dimenzije koje se nalaze u podlozi interkorelacije čestica. Za usporedbu ispitanika po zadanim obilježja upotrijebljena je jednosmjerna analiza varijance.
Na 17 čestica koje prema sadržaju mjere evaluaciju nastavnoga procesa provedena je faktorska analiza zajedničkih faktora kojom su ekstrahirana tri faktora po Kaiser-Guttmanovu kriteriju. Pogodnost matrice korelacija čestica skale evaluacije nastavnoga procesa za faktorsku analizu potvrdio je Kaiser-Meyer-Olkinov koeficijent koji iznosi 0,93. Pouzdanost tipa unutarnje konzistencije, Cronbachova alfa, potvrdila je da ljestvica evaluacije ima visoku pouzdanost. U cilju potvrđivanja hipoteze koja se odnosi na mišljenje učitelja vezano uz pojedina obilježja ispitanika provedena analiza varijance upućuje na postojanje statistički značajne razlike između ispitanika vezanih uz radno iskustvo i dob, dok na ostalim obilježjima nije utvrđena značajnost.
S obzirom da je obradom podatka utvrđeno da čestice u ljestvici evaluacije visoko korespondiraju tomu da izmjere ispitivani koncept, mogu se upotrijebiti u daljnjim analizama i istraživanjima kao pouzdane mjere, a utvrđene razlike vezane uz pojedina obilježja ispitanika mogu odrediti smjer u daljnjem stručnom usavršavanju učitelja vezanom uz proces vrjednovanja.

Ključne riječi
vrjednovanje; praćenje; ocjenjivanje; mišljenja učitelja

Hrčak ID: 125300

URI
https://hrcak.srce.hr/125300

[engleski] [njemački]

Posjeta: 3.126 *