hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Društveno odgovorno poslovanje i zeleni marketing

Zrinka Tolušić ; Poljoprivredni fakultet Sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku, Kralja Petra Svačića 1d, Osijek, Hrvatska
Ena Dumančić ; Ekonomski fakultet Sveučilišta J.J.Strossmayera u Osijeku J.,Trg Ljudevita Gaja 7,Osijek, Hrvatska
Karla Bogdan ; Ekonomski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku J. Trg Ljudevita Gaja 7 Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (365 KB) str. 25-31 preuzimanja: 3.212* citiraj
APA 6th Edition
Tolušić, Z., Dumančić, E. i Bogdan, K. (2014). Društveno odgovorno poslovanje i zeleni marketing. Agroeconomia Croatica, 4 (1), 25-31. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/125551
MLA 8th Edition
Tolušić, Zrinka, et al. "Društveno odgovorno poslovanje i zeleni marketing." Agroeconomia Croatica, vol. 4, br. 1, 2014, str. 25-31. https://hrcak.srce.hr/125551. Citirano 13.06.2021.
Chicago 17th Edition
Tolušić, Zrinka, Ena Dumančić i Karla Bogdan. "Društveno odgovorno poslovanje i zeleni marketing." Agroeconomia Croatica 4, br. 1 (2014): 25-31. https://hrcak.srce.hr/125551
Harvard
Tolušić, Z., Dumančić, E., i Bogdan, K. (2014). 'Društveno odgovorno poslovanje i zeleni marketing', Agroeconomia Croatica, 4(1), str. 25-31. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/125551 (Datum pristupa: 13.06.2021.)
Vancouver
Tolušić Z, Dumančić E, Bogdan K. Društveno odgovorno poslovanje i zeleni marketing. Agroeconomia Croatica [Internet]. 2014 [pristupljeno 13.06.2021.];4(1):25-31. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/125551
IEEE
Z. Tolušić, E. Dumančić i K. Bogdan, "Društveno odgovorno poslovanje i zeleni marketing", Agroeconomia Croatica, vol.4, br. 1, str. 25-31, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/125551. [Citirano: 13.06.2021.]

Sažetak
Promjene u okruženju i društvu, tehnologiji i ekonomskom razvoju izravno utječu kako na promjene poslovanja tako i na promjene u potrebama i željama potrošača. Ekološke promjene i osviještenost potrošača o utjecaju koji mogu imati na zagađenje, odnosno očuvanje okoliša, stvorili su segment ekološki odgovornih potrošača. Takvim potrošačima prilagodio se i marketing stvarajući i oblikujući nove aktivnosti nazvane zelenim marketingom. Zeleni marketing je oblik društvenoga marketinga u kojemu se proizvodi, usluge i sve marketinške aktivnosti oblikuju i provode uzimajući u obzir djelovanje i utjecaj koji mogu imati na okoliš i društvo u cjelini. Zeleni marketing podrazumijeva suradnju s dobavljačima i trgovcima, partnerima pa i konkurentima kako bi se ostvario ekološki održivi razvoj u čitavom vrijednosnom lancu, a istovremeno zahtijeva suradnju svih poslovnih funkcija kako bi se pronašla najbolja rješenja koja imaju dva glavna cilja – profit i doprinos okruženju. Tržišni segment zelenih potrošača pruža nove mogućnosti gospodarskim subjektima za razvoj i napredovanje, uz istovremeno pozitivno djelovanje i utjecaj na okolinu i samo društvo. Uspješna primjena zelenog marketinga zahtijeva postojanje određenih gospodarskih, političkih i zakonodavnih preduvjeta te sveobuhvatnu i dinamičnu bazu znanja o ponašanju hrvatskih zelenih potrošača. Provedenim istraživanjem, online anketom, cilj je utvrditi informiranost mlađe populacije, uglavnom studenata, o zelenom marketingu i zelenim proizvodima te njihovu spremnost na kupnju i potrošnju zelenih proizvoda. Veći dio ispitanika, njih 77%, informirano je i ima saznanja o zelenom marketingu i zelenim/ekološkim proizvodima, ali samo 6% redovito kupuju takve proizvode, a ostali povremeno ili rijetko. Nekoliko je razloga takvog stanja, ali najveći utjecaj na manju potražnju ima cijena koja je veća u odnosu na cijenu konvencionalno proizvedenih proizvoda.

Ključne riječi
zeleni marketing; zeleni potrošači; društveno odgovorno poslovanje

Hrčak ID: 125551

URI
https://hrcak.srce.hr/125551

[engleski]

Posjeta: 5.960 *