hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.23.2.03

Različiti pristupi mjerenju kao izvori razlika u podacima o raširenosti nasilničkoga ponašanja među djecom

Tena Velki   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9529-8959 ; Učiteljski fakultet, Osijek
Gordana Kuterovac Jagodić ; Filozofski fakultet, Zagreb

Puni tekst: engleski, pdf (319 KB) str. 259-281 preuzimanja: 628* citiraj
APA 6th Edition
Velki, T. i Kuterovac Jagodić, G. (2014). Different Measurement Approaches as Sources of Differences in Data on the Prevalence of Peer Violence. Društvena istraživanja, 23 (2), 259-281. https://doi.org/10.5559/di.23.2.03
MLA 8th Edition
Velki, Tena i Gordana Kuterovac Jagodić. "Different Measurement Approaches as Sources of Differences in Data on the Prevalence of Peer Violence." Društvena istraživanja, vol. 23, br. 2, 2014, str. 259-281. https://doi.org/10.5559/di.23.2.03. Citirano 20.01.2021.
Chicago 17th Edition
Velki, Tena i Gordana Kuterovac Jagodić. "Different Measurement Approaches as Sources of Differences in Data on the Prevalence of Peer Violence." Društvena istraživanja 23, br. 2 (2014): 259-281. https://doi.org/10.5559/di.23.2.03
Harvard
Velki, T., i Kuterovac Jagodić, G. (2014). 'Different Measurement Approaches as Sources of Differences in Data on the Prevalence of Peer Violence', Društvena istraživanja, 23(2), str. 259-281. https://doi.org/10.5559/di.23.2.03
Vancouver
Velki T, Kuterovac Jagodić G. Different Measurement Approaches as Sources of Differences in Data on the Prevalence of Peer Violence. Društvena istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 20.01.2021.];23(2):259-281. https://doi.org/10.5559/di.23.2.03
IEEE
T. Velki i G. Kuterovac Jagodić, "Different Measurement Approaches as Sources of Differences in Data on the Prevalence of Peer Violence", Društvena istraživanja, vol.23, br. 2, str. 259-281, 2014. [Online]. https://doi.org/10.5559/di.23.2.03

Sažetak
Cilj istraživanja bio je usporediti podatke o raširenosti
vršnjačkoga nasilničkog ponašanja kada se rabe različiti
pristupi (definicijski i ponašajni) i različite metode
prikupljanja podataka (samoprocjena, procjena vršnjaka,
nominacija vršnjaka, samonominacija). U radu su
uspoređivani podaci prikupljeni na dva nezavisna uzorka
osnovnoškolske djece iz dva slavonska grada. Raširenost
vršnjačkoga nasilja u oba je uzorka mjerena ponašajnim
pristupom primjenom metode samoprocjene. Učenici iz
prvog uzorka procijenili su još vlastita i nasilnička ponašanja
vršnjaka iz razreda koristeći definicijski pristup. Učenici iz
drugog uzorka još su na temelju zadane definicije
nasilničkoga ponašanja metodom nominacije i
samonominacije identificirali nasilna ponašanja kod sebe i/ili
suučenika. Rezultati indiciraju veće stope prevalencije
nasilničkoga ponašanja kada se ona utvrđuje definicijskim
nego ponašajnim pristupom, i to neovisno o metodi
procjene. Samoprocjene na temelju ponašajnoga pristupa i
nominacije vršnjaka na temelju definicijskoga pristupa
pokazale su podjednaku prevalenciju nasilničkoga
ponašanja, dok je nešto veća prevalencija dobivena kod
samonominacija uz pomoć definicijskoga pristupa.
Zaključeno je kako je u ispitivanju raširenosti vršnjačkoga
nasilja nužno rabiti multimetodski pristup.

Ključne riječi
prevalencija; nasilničko ponašanje među djecom; ponašajni pristup; definicijski pristup; nominacija; procjena

Hrčak ID: 125561

URI
https://hrcak.srce.hr/125561

[engleski]

Posjeta: 1.170 *