hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.23.2.04

Uloga razredno-nastavnog ozračja u objašnjenju ciljnih orijentacija učenika

Morana Koludrović   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4099-8330 ; Filozofski fakultet, Split
Ina Reić Ercegovac ; Filozofski fakultet, Split

Puni tekst: hrvatski, pdf (290 KB) str. 283-302 preuzimanja: 1.051* citiraj
APA 6th Edition
Koludrović, M. i Reić Ercegovac, I. (2014). Uloga razredno-nastavnog ozračja u objašnjenju ciljnih orijentacija učenika. Društvena istraživanja, 23 (2), 283-302. https://doi.org/10.5559/di.23.2.04
MLA 8th Edition
Koludrović, Morana i Ina Reić Ercegovac. "Uloga razredno-nastavnog ozračja u objašnjenju ciljnih orijentacija učenika." Društvena istraživanja, vol. 23, br. 2, 2014, str. 283-302. https://doi.org/10.5559/di.23.2.04. Citirano 22.01.2021.
Chicago 17th Edition
Koludrović, Morana i Ina Reić Ercegovac. "Uloga razredno-nastavnog ozračja u objašnjenju ciljnih orijentacija učenika." Društvena istraživanja 23, br. 2 (2014): 283-302. https://doi.org/10.5559/di.23.2.04
Harvard
Koludrović, M., i Reić Ercegovac, I. (2014). 'Uloga razredno-nastavnog ozračja u objašnjenju ciljnih orijentacija učenika', Društvena istraživanja, 23(2), str. 283-302. https://doi.org/10.5559/di.23.2.04
Vancouver
Koludrović M, Reić Ercegovac I. Uloga razredno-nastavnog ozračja u objašnjenju ciljnih orijentacija učenika. Društvena istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 22.01.2021.];23(2):283-302. https://doi.org/10.5559/di.23.2.04
IEEE
M. Koludrović i I. Reić Ercegovac, "Uloga razredno-nastavnog ozračja u objašnjenju ciljnih orijentacija učenika", Društvena istraživanja, vol.23, br. 2, str. 283-302, 2014. [Online]. https://doi.org/10.5559/di.23.2.04

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati ulogu razredno-nastavnog
ozračja, operacionaliziranog kroz varijable zadovoljstvo
školom, povjerenje u nastavnike, interakcija učenik - nastavnik
te osamljenost u školi, u objašnjenju individualnih razlika u
ciljnim orijentacijama učenika. Osim navedenog, istraživanjem
se htjelo provjeriti i postoje li razlike u procjeni ozračja te
ciljnih orijentacija između učenika i učenica šestih i osmih
razreda osnovne škole. U istraživanju je sudjelovalo 417
učenika i učenica, a primijenjeni su upitnici i skale
samoprocjene za ispitivanje razredno-nastavnog ozračja te
Inventar školske motivacije. Rezultati su potvrdili neke poznate
spolne razlike u ciljnim orijentacijama, pri čemu su učenice
više usmjerene na znanje i socijalne odnose, a učenici na
izvedbu te ekstrinzične ciljeve. Mlađi su učenici u odnosu na
starije iskazali veću usmjerenost na znanje i socijalne odnose,
dok u ostalim ciljnim orijentacijama nisu utvrđene dobne
razlike. Procjene razredno-nastavnog ozračja pokazale su da
su učenice zadovoljnije školom te većim procjenjuju povjerenje
u nastavnike od učenika. Svi aspekti razredno-nastavnog
ozračja značajno su pozitivno povezani s usmjerenošću na
znanje i socijalne odnose, a regresijske analize upućuju na
različitu ulogu pojedinih aspekata nastavnog ozračja za
različite ciljne orijentacije.

Ključne riječi
razredno-nastavno ozračje; konstruktivistička paradigma; kurikulski pristup; nastava usmjerena na učenika; ciljne orijentacije

Hrčak ID: 125562

URI
https://hrcak.srce.hr/125562

[engleski]

Posjeta: 2.000 *