hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Simuliranje nogometa na internetu: perspektive kulturalne analize nogometnih MMOG-a

Ilija Barišić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4533-5376 ; III. Gimnazija, Kušlanova, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, doc (163 KB) str. 125-138 preuzimanja: 354* citiraj
APA 6th Edition
Barišić, I. (2014). Simuliranje nogometa na internetu: perspektive kulturalne analize nogometnih MMOG-a. Medijska istraživanja, 20 (1), 125-138. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/126397
MLA 8th Edition
Barišić, Ilija. "Simuliranje nogometa na internetu: perspektive kulturalne analize nogometnih MMOG-a." Medijska istraživanja, vol. 20, br. 1, 2014, str. 125-138. https://hrcak.srce.hr/126397. Citirano 26.05.2020.
Chicago 17th Edition
Barišić, Ilija. "Simuliranje nogometa na internetu: perspektive kulturalne analize nogometnih MMOG-a." Medijska istraživanja 20, br. 1 (2014): 125-138. https://hrcak.srce.hr/126397
Harvard
Barišić, I. (2014). 'Simuliranje nogometa na internetu: perspektive kulturalne analize nogometnih MMOG-a', Medijska istraživanja, 20(1), str. 125-138. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/126397 (Datum pristupa: 26.05.2020.)
Vancouver
Barišić I. Simuliranje nogometa na internetu: perspektive kulturalne analize nogometnih MMOG-a. Medijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 26.05.2020.];20(1):125-138. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/126397
IEEE
I. Barišić, "Simuliranje nogometa na internetu: perspektive kulturalne analize nogometnih MMOG-a", Medijska istraživanja, vol.20, br. 1, str. 125-138, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/126397. [Citirano: 26.05.2020.]

Sažetak
Novu fazu razvoja interneta uvjetovanu infrastrukturnim razvojem širokopojasne povezanosti korisnika početkom 2000-ih, a nazivanu Webom 2.0, obilježava pojačano korisničko sudioništvo u kreiranju medijskih sadržaja, mogućnosti neposredne međusobne komunikacije te distribucije i dijeljenja sadržaja. No taj proces jednim dijelom obilježava i zatvaranje Mreže te centralizacija komunikacije obilježena komercijalizacijom. Ovaj se rad bavi varijantama simuliranja nogometa na Mreži u takvom kontekstu, uz analitički fokus na poznatoj online nogometnoj igri Hattrick te korisničkom stvaralaštvu i zajednici koja nastaje oko nje, a koja na nov način simulira i posreduje nogometnu kulturu u cjelini. Multidisciplinarna analiza, uz teoriju novih medija i igara, oslanja se i na tradiciju kulturalnih studija u proučavanju popularne kulture, osobito s razmatranjima potrošnje kao proizvodnog procesa, sa studijama fanova kao aktivne publike, te s etnografskim metodama analize zajednica i identiteta kiberkulture. Uz veću važnost društvenog od natjecateljskog aspekta igre, Hattrick se pokazuje kao tipična Web 2.0 platforma obilježena komodifikacijskim praksama, pri čemu ovlašćivanje korisnika ima jasne granice te komercijalnu obilježenost.

Ključne riječi
popularna kultura; nogomet; kompjutorske igre; simulacija; Web 2.0

Hrčak ID: 126397

URI
https://hrcak.srce.hr/126397

Posjeta: 531 *