hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Transkulturalne dimenzije kurikuluma

Nikolina Matoš ; Muzička akademija Sveučilišta u Zagrebu Osmi odsjek za Glazbenu pedagogiju

Puni tekst: hrvatski, pdf (275 KB) str. 149-159 preuzimanja: 722* citiraj
APA 6th Edition
Matoš, N. (2013). Transkulturalne dimenzije kurikuluma. Pedagogijska istraživanja, 10 (1), 149-159. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/126481
MLA 8th Edition
Matoš, Nikolina. "Transkulturalne dimenzije kurikuluma." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, br. 1, 2013, str. 149-159. https://hrcak.srce.hr/126481. Citirano 28.11.2021.
Chicago 17th Edition
Matoš, Nikolina. "Transkulturalne dimenzije kurikuluma." Pedagogijska istraživanja 10, br. 1 (2013): 149-159. https://hrcak.srce.hr/126481
Harvard
Matoš, N. (2013). 'Transkulturalne dimenzije kurikuluma', Pedagogijska istraživanja, 10(1), str. 149-159. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/126481 (Datum pristupa: 28.11.2021.)
Vancouver
Matoš N. Transkulturalne dimenzije kurikuluma. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 28.11.2021.];10(1):149-159. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/126481
IEEE
N. Matoš, "Transkulturalne dimenzije kurikuluma", Pedagogijska istraživanja, vol.10, br. 1, str. 149-159, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/126481. [Citirano: 28.11.2021.]
Puni tekst: engleski, pdf (139 KB) str. 160-160 preuzimanja: 168* citiraj
APA 6th Edition
Matoš, N. (2013). Transcultural dimensions of curriculum. Pedagogijska istraživanja, 10 (1), 160-160. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/126481
MLA 8th Edition
Matoš, Nikolina. "Transcultural dimensions of curriculum." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, br. 1, 2013, str. 160-160. https://hrcak.srce.hr/126481. Citirano 28.11.2021.
Chicago 17th Edition
Matoš, Nikolina. "Transcultural dimensions of curriculum." Pedagogijska istraživanja 10, br. 1 (2013): 160-160. https://hrcak.srce.hr/126481
Harvard
Matoš, N. (2013). 'Transcultural dimensions of curriculum', Pedagogijska istraživanja, 10(1), str. 160-160. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/126481 (Datum pristupa: 28.11.2021.)
Vancouver
Matoš N. Transcultural dimensions of curriculum. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 28.11.2021.];10(1):160-160. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/126481
IEEE
N. Matoš, "Transcultural dimensions of curriculum", Pedagogijska istraživanja, vol.10, br. 1, str. 160-160, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/126481. [Citirano: 28.11.2021.]
Puni tekst: njemački, pdf (139 KB) str. 161-161 preuzimanja: 176* citiraj
APA 6th Edition
Matoš, N. (2013). Transkulturelle Dimensionnen vom Curriculum. Pedagogijska istraživanja, 10 (1), 161-161. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/126481
MLA 8th Edition
Matoš, Nikolina. "Transkulturelle Dimensionnen vom Curriculum." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, br. 1, 2013, str. 161-161. https://hrcak.srce.hr/126481. Citirano 28.11.2021.
Chicago 17th Edition
Matoš, Nikolina. "Transkulturelle Dimensionnen vom Curriculum." Pedagogijska istraživanja 10, br. 1 (2013): 161-161. https://hrcak.srce.hr/126481
Harvard
Matoš, N. (2013). 'Transkulturelle Dimensionnen vom Curriculum', Pedagogijska istraživanja, 10(1), str. 161-161. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/126481 (Datum pristupa: 28.11.2021.)
Vancouver
Matoš N. Transkulturelle Dimensionnen vom Curriculum. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 28.11.2021.];10(1):161-161. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/126481
IEEE
N. Matoš, "Transkulturelle Dimensionnen vom Curriculum", Pedagogijska istraživanja, vol.10, br. 1, str. 161-161, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/126481. [Citirano: 28.11.2021.]

Sažetak
Da se Bach rodio u Kongu umjesto u Saskoj, ne bi napisao ni takt korala ili sonate, premda možemo jednako tako biti sigurni da bi on svoje sunarodnjake nadmašio u nekoj glazbenoj formi (Kroeber, prema Bruneru, 2000). Neizbježno smo obilježeni okolnostima u kojima smo rođeni i odgajani i stoga slobodno možemo ustvrditi da je kultura čovjekova sudbina. Odgoj unutar određene kulture urezuje se u naše procese mišljenja: um stvara kulturu, ali i kultura stvara um. Čovjek zato treba biti svjestan o vlastitoj kulturnoj kondicioniranosti, pa tako i svojoj (prirodnoj) sklonosti da gleda na svijet iz vlastite perspektive. Ipak, sadašnji svijet se značajno razlikuje od onoga u kojemu su odrastale prethodne generacije: zakoračili smo u 21. stoljeće koje je već do sada obilježeno progresivnom globalizacijom. Kretanje, dodirivanje i stapanje različitih kultura dinamičnije je no ikad. Dok se multikulturalizam odnosi na suživot, a interkulturalizam na suodnos tih različitih kultura, transkulturalizam predstavlja još jedan korak dalje: kulture se prožimaju i stapaju, stvaraju se neokulture, kreiraju se novi (materijalni i nematerijalni) kulturni proizvodi. Da bi odgovorio na potrebe učenika 21. stoljeća, kurikulum treba sadržati transkulturalne dimenzije, odnosno one dimenzije koje će dopustiti istraživanje, ispitivanje i infiltriranje različitih (stranih, drugačijih) kultura, modificiranje i stvaranje novih identiteta, te usvajanje kultura izbora.

Ključne riječi
transkulturalizam; kultura; identitet; kurikulum; odgoj i obrazovanje

Hrčak ID: 126481

URI
https://hrcak.srce.hr/126481

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.611 *