hrcak mascot   Srce   HID

Ostalo

OŠTEĆENJE JETRE UZROKOVANO ATORVASTATINOM I CIKLOSPORINOM U BOLESNIKA S TRANSPLANTIRANIM BUBREGOM

EMA IVANDIĆ ; Klinički bolnički centar Zagreb, Klinika za internu medicinu, Zavod za nefrologiju, arterijsku hipertenziju, dijalizu i transplantaciju, Zagreb, Hrvatska
NIKOLINA BAŠIĆ-JUKIĆ ; Klinički bolnički centar Zagreb, Klinika za internu medicinu, Zavod za nefrologiju, arterijsku hipertenziju, dijalizu i transplantaciju, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (75 KB) str. 175-177 preuzimanja: 402* citiraj
APA 6th Edition
IVANDIĆ, E. i BAŠIĆ-JUKIĆ, N. (2014). OŠTEĆENJE JETRE UZROKOVANO ATORVASTATINOM I CIKLOSPORINOM U BOLESNIKA S TRANSPLANTIRANIM BUBREGOM. Acta medica Croatica, 68 (2), 175-177. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/126810
MLA 8th Edition
IVANDIĆ, EMA i NIKOLINA BAŠIĆ-JUKIĆ. "OŠTEĆENJE JETRE UZROKOVANO ATORVASTATINOM I CIKLOSPORINOM U BOLESNIKA S TRANSPLANTIRANIM BUBREGOM." Acta medica Croatica, vol. 68, br. 2, 2014, str. 175-177. https://hrcak.srce.hr/126810. Citirano 16.12.2019.
Chicago 17th Edition
IVANDIĆ, EMA i NIKOLINA BAŠIĆ-JUKIĆ. "OŠTEĆENJE JETRE UZROKOVANO ATORVASTATINOM I CIKLOSPORINOM U BOLESNIKA S TRANSPLANTIRANIM BUBREGOM." Acta medica Croatica 68, br. 2 (2014): 175-177. https://hrcak.srce.hr/126810
Harvard
IVANDIĆ, E., i BAŠIĆ-JUKIĆ, N. (2014). 'OŠTEĆENJE JETRE UZROKOVANO ATORVASTATINOM I CIKLOSPORINOM U BOLESNIKA S TRANSPLANTIRANIM BUBREGOM', Acta medica Croatica, 68(2), str. 175-177. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/126810 (Datum pristupa: 16.12.2019.)
Vancouver
IVANDIĆ E, BAŠIĆ-JUKIĆ N. OŠTEĆENJE JETRE UZROKOVANO ATORVASTATINOM I CIKLOSPORINOM U BOLESNIKA S TRANSPLANTIRANIM BUBREGOM. Acta medica Croatica [Internet]. 2014 [pristupljeno 16.12.2019.];68(2):175-177. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/126810
IEEE
E. IVANDIĆ i N. BAŠIĆ-JUKIĆ, "OŠTEĆENJE JETRE UZROKOVANO ATORVASTATINOM I CIKLOSPORINOM U BOLESNIKA S TRANSPLANTIRANIM BUBREGOM", Acta medica Croatica, vol.68, br. 2, str. 175-177, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/126810. [Citirano: 16.12.2019.]

Sažetak
Transplantacija bubrega jedna je od metoda izbora u liječenju završnog stadija kronične bubrežne bolesti koja uvelike poboljšava kvalitetu života bolesnika, a u usporedbi s dijalizom produžava i preživljenje. Da bi se spriječilo akutno ili kronično odbacivanje presatka potrebno je liječenje imunosupresivnom terapijom koje zahtijeva održavanje koncentracije lijeka u optimalnim vrijednostima čime će se spriječiti odbacivanje transplantata, a ujedno potencijalne nuspojave svesti na najmanju moguću mjeru. Nefrotoksičnost, hepatotoksičnost, srčano-žilne bolesti, post-transplantacijski dijabetes, kronična disfunkcija presatka, dislipidemija samo su neke od komplikacija koje mogu nastati zbog djelovanja imunosupresivne terapije. Dislipidemija je veliki problem zbog činjenice da povećava rizik od srčanožilne smrtnosti kod bolesnika u kojih je taj rizik već u startu veći nego u općoj populaciji. Osim toga vrlo često dolazi do interakcije između imunosupresivne terapije, pogotovo ciklosporina te lijekova koji se koriste u liječenju dislipidemije. Prikazujemo slučaj teške hepatotoksičnosti uzrokovane primjenom atorvastatina u bolesnika liječenog ciklosporinom. Ukidanjem atorvastatina i zamjenom ciklosporina everolimusom postignuta je normalizacija jetrene funkcije uz stabilnu funkciju presađenog bubrega.

Ključne riječi
transplantacija bubrega; ciklosporin; atorvastatin; everolimus; oštećenje jetre

Hrčak ID: 126810

URI
https://hrcak.srce.hr/126810

[engleski]

Posjeta: 612 *