hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Razlozi i preduvjeti za sustavnu implemetaciju DOP-a u poduzetničke tvrtke - primjena iskustava velikog poslovnog sustava

Paola Poljak ; Croatia osiguranje d.d., Zagreb, Hrvatska
Ivo Duboković ; Veleučilište VERN’, Zagreb, Hrvatska
Mira Lenardić ; Veleučilište VERN’, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (225 KB) str. 178-186 preuzimanja: 825* citiraj
APA 6th Edition
Poljak, P., Duboković, I. i Lenardić, M. (2013). Razlozi i preduvjeti za sustavnu implemetaciju DOP-a u poduzetničke tvrtke - primjena iskustava velikog poslovnog sustava. Učenje za poduzetništvo, 3 (2), 178-186. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/130404
MLA 8th Edition
Poljak, Paola, et al. "Razlozi i preduvjeti za sustavnu implemetaciju DOP-a u poduzetničke tvrtke - primjena iskustava velikog poslovnog sustava." Učenje za poduzetništvo, vol. 3, br. 2, 2013, str. 178-186. https://hrcak.srce.hr/130404. Citirano 23.10.2021.
Chicago 17th Edition
Poljak, Paola, Ivo Duboković i Mira Lenardić. "Razlozi i preduvjeti za sustavnu implemetaciju DOP-a u poduzetničke tvrtke - primjena iskustava velikog poslovnog sustava." Učenje za poduzetništvo 3, br. 2 (2013): 178-186. https://hrcak.srce.hr/130404
Harvard
Poljak, P., Duboković, I., i Lenardić, M. (2013). 'Razlozi i preduvjeti za sustavnu implemetaciju DOP-a u poduzetničke tvrtke - primjena iskustava velikog poslovnog sustava', Učenje za poduzetništvo, 3(2), str. 178-186. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/130404 (Datum pristupa: 23.10.2021.)
Vancouver
Poljak P, Duboković I, Lenardić M. Razlozi i preduvjeti za sustavnu implemetaciju DOP-a u poduzetničke tvrtke - primjena iskustava velikog poslovnog sustava. Učenje za poduzetništvo [Internet]. 2013 [pristupljeno 23.10.2021.];3(2):178-186. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/130404
IEEE
P. Poljak, I. Duboković i M. Lenardić, "Razlozi i preduvjeti za sustavnu implemetaciju DOP-a u poduzetničke tvrtke - primjena iskustava velikog poslovnog sustava", Učenje za poduzetništvo, vol.3, br. 2, str. 178-186, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/130404. [Citirano: 23.10.2021.]

Sažetak
Politike međunarodnih organizacija i EU jasno su se odredile prema značenju društveno odgovornog ponašanja poslovnih subjekata i inih organizacija te prepoznale uzročno posljedičnu povezanost odgovornog poslovanja i održive konkurentnosti. Sa stajališta provedbe i primjene načela društveno odgovornog poslovanja vidljivo je da očekivani rezultati izostaju, a globalni trendovi ističu kritike i traže nova rješenja. U radu se analizira primjena i provedba društveno odgovornog poslovanja na velikom poslovnom subjektu u Hrvatskoj kako bi se stvorili kvalitetni preduvjeti, identificirale mogućnosti za revidiranje poslovnih procesa te utvrdila područja unaprjeđenja poslovanja s ciljem povećanja konkurentnosti.Time je stvoren primjer dobre prakse društveno odgovornog poslovanja respektabilne tvrtke u financijskom sektoru, koja je važna i za razvoj poduzetništva uopće. Analizom prikupljenih sekundarnih i primarnih podataka koji su dobiveni metodom anketa provedenih u promatranom poslovnom subjektu, utvrđeno je daje društveno odgovorno poslovanje važna poluga konkurentnosti ukoliko se implementira na sustavan način. Ističući važnost interne komunikacije i edukacije svih dionika, društvena odgovornost kao sastavni dio poslovanja doprinosi dodanoj vrijednosti dionika na način da se optimiziraju resursi namijenjeni društveno odgovornim aktivnostima. Interna komunikacija u tom procesu stvara temelje implementaciji društveno odgovornog poslovanja, sustavni pristup u njenom postavljanju omogućuje učinkovitu provedbu svih edukacijskih aktivnosti uz pomoć kojih se dvosmjernom komunikacijom učvršćuje pozicija i željeni stav internih dionika kao nositelja svake promjene. Dobiveni rezultati primarnih istraživanja ističu pozitivnu vezu srednje jačine između stupnja razumijevanja konkurentnosti i društvene odgovornosti s kvalitetom interne komunikacije, njenom učestalošću i jasnoćom te se mogu iskoristiti kao model za revidiranje poslovnih procesa i načina postizanja konkurentnosti kod poduzetničkih subjekata bez obzira na veličinu. Društveno odgovorno poslovanje je razvijenije i sustavnije u velikim poslovnim subjektima, stoga spoznaje i prakse njihovih ponašanja su kvalitetna osnova za razvijanje i primjenu društveno odgovornog poslovanja u poduzetničkim tvrtkama neovisno o njihovoj veličini.

Ključne riječi
društveno odgovorno poslovanje; interna komunikacija; edukacija; dionici; konkurentnost

Hrčak ID: 130404

URI
https://hrcak.srce.hr/130404

Posjeta: 1.567 *