hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Orofacijalne sposobnosti djece koja mucaju

Senka Sardelić ; Edukacijsko rehabilitacijski fakultet, Odsjek za logopediju
Emica Farago ; Edukacijsko rehabilitacijski fakultet, Odsjek za logopediju
Martina Berišić

Puni tekst: hrvatski, pdf (312 KB) str. 89-101 preuzimanja: 395* citiraj
APA 6th Edition
Sardelić, S., Farago, E. i Berišić, M. (2014). Orofacijalne sposobnosti djece koja mucaju. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 50 (2), 89-101. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/131195
MLA 8th Edition
Sardelić, Senka, et al. "Orofacijalne sposobnosti djece koja mucaju." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 50, br. 2, 2014, str. 89-101. https://hrcak.srce.hr/131195. Citirano 09.12.2019.
Chicago 17th Edition
Sardelić, Senka, Emica Farago i Martina Berišić. "Orofacijalne sposobnosti djece koja mucaju." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 50, br. 2 (2014): 89-101. https://hrcak.srce.hr/131195
Harvard
Sardelić, S., Farago, E., i Berišić, M. (2014). 'Orofacijalne sposobnosti djece koja mucaju', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 50(2), str. 89-101. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/131195 (Datum pristupa: 09.12.2019.)
Vancouver
Sardelić S, Farago E, Berišić M. Orofacijalne sposobnosti djece koja mucaju. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 09.12.2019.];50(2):89-101. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/131195
IEEE
S. Sardelić, E. Farago i M. Berišić, "Orofacijalne sposobnosti djece koja mucaju", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.50, br. 2, str. 89-101, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/131195. [Citirano: 09.12.2019.]

Sažetak
Mucanje je najpoznatiji govorni poremećaj, sindrom brojnih manifestacija na govornom, jezičnom, psihološkom, tjelesnom, socijalnom području i upravo zbog opsežnosti simptoma utječe na mnoge aspekte života osobe, a posebno na komunikaciju s okolinom. Sve nas to upućuje na zaključak da jedinstveni uzrok mucanja ne postoji i ono što možemo učiniti je naći način da se poboljšaju procjena, dijagnoza i terapija poremećaja. Testiranje orofacijalnih sposobnosti djece koja mucaju upravo je jedan od tih načina jer te sposobnosti ističu važnost senzomotornih obilježja uključenih u govornu produkciju osoba koje mucaju. Eksperimentalna skupina djece koja mucaju (N=10) i kontrolna skupina djece koja ne mucaju (N=20) bila je podvrgnuta testu MAMS za procjenu orofacijanih sposobnosti kojime su se procjenjivala četiri bitna elementa: pokreti, artikulacija, mandibularna te senzorička svjesnost. Rezultati dviju skupina ispitanika uspoređeni su ukupno i na svakom pojedinom dijelu testa kako bi se utvrdilo da li skupina djece koja mucaju ima lošije orofacijalne sposobnosti kako se pretpostavljalo. Rezultati provedenog istraživanja pokazali su da su općenito orofacijalne sposobnosti djece koja mucaju lošije od orofacijalnih sposobnosti djece koja ne mucaju te da su ta djeca lošija u izvođenju niza zadanih pokreta orofacijalnih struktura, da su češće prisutne poteškoće u artikulaciji određenih glasova, da je kod njih prisutna lošija mandibularna svjesnost kao i ona senzorička jer su imali više poteškoća u prepoznavanju objekata opipom na jeziku i prepoznavanjem mjesta dodira na jeziku.

Ključne riječi
orofacijalne sposobnosti; djeca koja mucaju; artikulacija; pokreti; mandibularna i senzorička svjesnost

Hrčak ID: 131195

URI
https://hrcak.srce.hr/131195

[engleski]

Posjeta: 726 *