hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

ISPITIVANJE POVEZANOSTI EMOCIONALNE INTELIGENCIJE I NASILJA MEĐU ŠKOLSKOM DJECOM

Kristina Krulić ; Centar za nestalu i zlostavljanu djecu, Hrvatska
Tena Velki ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska

Fulltext: croatian, pdf (190 KB) pages 27-41 downloads: 1.448* cite
APA 6th Edition
Krulić, K. & Velki, T. (2014). ISPITIVANJE POVEZANOSTI EMOCIONALNE INTELIGENCIJE I NASILJA MEĐU ŠKOLSKOM DJECOM. Život i škola, LX (32), 27-41. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/131204
MLA 8th Edition
Krulić, Kristina and Tena Velki. "ISPITIVANJE POVEZANOSTI EMOCIONALNE INTELIGENCIJE I NASILJA MEĐU ŠKOLSKOM DJECOM." Život i škola, vol. LX, no. 32, 2014, pp. 27-41. https://hrcak.srce.hr/131204. Accessed 31 Mar. 2020.
Chicago 17th Edition
Krulić, Kristina and Tena Velki. "ISPITIVANJE POVEZANOSTI EMOCIONALNE INTELIGENCIJE I NASILJA MEĐU ŠKOLSKOM DJECOM." Život i škola LX, no. 32 (2014): 27-41. https://hrcak.srce.hr/131204
Harvard
Krulić, K., and Velki, T. (2014). 'ISPITIVANJE POVEZANOSTI EMOCIONALNE INTELIGENCIJE I NASILJA MEĐU ŠKOLSKOM DJECOM', Život i škola, LX(32), pp. 27-41. Available at: https://hrcak.srce.hr/131204 (Accessed 31 March 2020)
Vancouver
Krulić K, Velki T. ISPITIVANJE POVEZANOSTI EMOCIONALNE INTELIGENCIJE I NASILJA MEĐU ŠKOLSKOM DJECOM. Život i škola [Internet]. 2014 [cited 2020 March 31];LX(32):27-41. Available from: https://hrcak.srce.hr/131204
IEEE
K. Krulić and T. Velki, "ISPITIVANJE POVEZANOSTI EMOCIONALNE INTELIGENCIJE I NASILJA MEĐU ŠKOLSKOM DJECOM", Život i škola, vol.LX, no. 32, pp. 27-41, 2014. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/131204. [Accessed: 31 March 2020]

Abstracts
Velik broj istraživanja koja se bave problematikom vršnjačkog nasilja na-stoji otkriti zaštitne faktore koji će smanjiti njegovu učestalost, a jedan je od tih fak-tora i emocionalna inteligencija. Dosadašnja istraživanja pronašla su najznačajniju povezanost vršnjačkog nasilja sa sposobnošću upravljanja emocijama, sposobnošću zauzimanja tuđe perspektive te sposobnošću prepoznavanja i razumijevanja osjećaja, no dobiveni rezultati razlikuju se ovisno o metodama korištenim za operacionaliza-ciju vršnjačkog nasilja i emocionalne inteligencije. Cilj ovog istraživanja bio je pro-vjeriti postoji li povezanost između nasilnog ponašanja i emocionalne inteligencije kod djece osnovnoškolske dobi. U tu su svrhu na uzorku od 158 učenika od 5. do 8. razreda osnovne škole (50% djevojčica i 50% dječaka) primijenjeni Upitnik o na-silju među školskom djecom – samoprocjena djece (UNŠD), Upitnik o nasilju među školskom djecom – procjena nastavnika (UNDŠ-N), Test emocionalne inteligencije (ATTEI) i Upitnik emocionalne regulacije i kontrole (ERIK). Dobiveni rezultati pot-vrđuju postojanje negativne povezanosti između emocionalne inteligencije (ATTEI) i stupnja počinjenog nasilja procijenjenog i od strane učenika i od strane nastavnika, no nije potvrđena statistički značajna povezanost sa stupnjem doživljenog nasilja. Također je utvrđena pozitivna povezanost nemogućnosti emocionalne regulacije i kontrole (ERIK) i stupnja doživljenog i počinjenog nasilja procijenjenog od strane samih učenika, dok nema značajne povezanosti s procjenama nastavnika. Utvrđena odstupanja od dosadašnjih istraživanja mogu se objasniti neutvrđenošću jasne pove-zanosti između doživljenog nasilja i emocionalne inteligencije, različitim metodama za procjenu emocionalne inteligencije i vršnjačkog nasilja te nepostojanjem jedin-stvenog kriterija za određivanje točnog odgovora u ATTEI-u. Preporuka za buduća istraživanja ide u smjeru uspoređivanja rezultata na različitim mjerama procjene oba konstrukta s ciljem provjere važnosti uloge različitih sposobnosti u okviru emocio-nalne inteligencije za predviđanje i objašnjavanje pojave vršnjačkog nasilja.

Keywords
vršnjačko nasilje; emocionalna inteligencija; metode procjene; počinjeno nasilje; doživljeno nasilje

Hrčak ID: 131204

URI
https://hrcak.srce.hr/131204

[english] [german]

Visits: 2.710 *