hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Elias Canetti "Svadba"

Amalija Zoričić

Puni tekst: hrvatski, pdf (593 KB) str. 83-92 preuzimanja: 154* citiraj
APA 6th Edition
Zoričić, A. (1993). Elias Canetti "Svadba". FLUMINENSIA, 5 (1-2), 83-92. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/133032
MLA 8th Edition
Zoričić, Amalija. "Elias Canetti "Svadba"." FLUMINENSIA, vol. 5, br. 1-2, 1993, str. 83-92. https://hrcak.srce.hr/133032. Citirano 03.04.2020.
Chicago 17th Edition
Zoričić, Amalija. "Elias Canetti "Svadba"." FLUMINENSIA 5, br. 1-2 (1993): 83-92. https://hrcak.srce.hr/133032
Harvard
Zoričić, A. (1993). 'Elias Canetti "Svadba"', FLUMINENSIA, 5(1-2), str. 83-92. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/133032 (Datum pristupa: 03.04.2020.)
Vancouver
Zoričić A. Elias Canetti "Svadba". FLUMINENSIA [Internet]. 1993 [pristupljeno 03.04.2020.];5(1-2):83-92. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/133032
IEEE
A. Zoričić, "Elias Canetti "Svadba"", FLUMINENSIA, vol.5, br. 1-2, str. 83-92, 1993. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/133032. [Citirano: 03.04.2020.]

Sažetak
Groteskni svijet mladoga Canettia jest bez nade. U njegovoj je Svadbi uočljivo snažno alegorijsko ocrtavanje asocijalnih izražajnih oblika i središnji položaj temeljne misli vodilje.
Tako kuća postaje jasna konkretizacija građanske težnje, do ludosti izdignut objekt oko kojeg se ovdje vrti sve željeno i planirano. Svi se društveni odnosi razotkrivaju kao posjedovni odnosi, seksualni promiskuitet ili bračna vjernost. Ta spolna i materijalna požuda postaje najočitija u društvenoj igri u kojoj svatko treba razmisliti kako bi u slučaju potresa pomogao najdražoj osobi, međutim ona ne mijenja temeljno ništa kada do potresa doista dođe.
Likovi ove drame koja "ima vlastito lice i ne ovisi ni o kakvom uzoru" govore najvećim dijelom bečkim narječjem. Osim toga svaka osoba nosi svoju akustičnu masku, što znači da svatko posjeduje vlastite riječi koje se pojavljuju razlikovno poput fiziognomija. Time je značenjski idiom "preobrazba" doveden u svezu s pojmom "dramski". Praiskonski gnjev Eliasa Canettia pokreće riječi velike i teške poput kamenih blokova starozavjetnih hramova. To kamenje kojim se David baca na Golijata jest utjelovljenje snage. Canetti u smrti mrzi upravo njenu nesavladivu moć. Odatle potječe i sav književnikov bijes.

Hrčak ID: 133032

URI
https://hrcak.srce.hr/133032

[njemački]

Posjeta: 332 *