hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

ISTRAŽIVANJE PRIPREMLJENOSTI UČENIKA SREDNJIH TRGOVAČKIH, EKONOMSKIH I UPRAVNIH ŠKOLA ZA NASTAVAK OBRAZOVANJA NA SRODNIM FAKULTETIMA

Josip Miletić ; Odsjek za hrvatski jezik i književnost Odjela za kroatistiku i slavistiku Sveučilišta u Zadru, Zadar, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (3 MB) str. 473-500 preuzimanja: 962* citiraj
APA 6th Edition
Miletić, J. (2014). ISTRAŽIVANJE PRIPREMLJENOSTI UČENIKA SREDNJIH TRGOVAČKIH, EKONOMSKIH I UPRAVNIH ŠKOLA ZA NASTAVAK OBRAZOVANJA NA SRODNIM FAKULTETIMA. Croatica et Slavica Iadertina, 10/2 (10.), 473-500. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/136863
MLA 8th Edition
Miletić, Josip. "ISTRAŽIVANJE PRIPREMLJENOSTI UČENIKA SREDNJIH TRGOVAČKIH, EKONOMSKIH I UPRAVNIH ŠKOLA ZA NASTAVAK OBRAZOVANJA NA SRODNIM FAKULTETIMA." Croatica et Slavica Iadertina, vol. 10/2, br. 10., 2014, str. 473-500. https://hrcak.srce.hr/136863. Citirano 23.10.2021.
Chicago 17th Edition
Miletić, Josip. "ISTRAŽIVANJE PRIPREMLJENOSTI UČENIKA SREDNJIH TRGOVAČKIH, EKONOMSKIH I UPRAVNIH ŠKOLA ZA NASTAVAK OBRAZOVANJA NA SRODNIM FAKULTETIMA." Croatica et Slavica Iadertina 10/2, br. 10. (2014): 473-500. https://hrcak.srce.hr/136863
Harvard
Miletić, J. (2014). 'ISTRAŽIVANJE PRIPREMLJENOSTI UČENIKA SREDNJIH TRGOVAČKIH, EKONOMSKIH I UPRAVNIH ŠKOLA ZA NASTAVAK OBRAZOVANJA NA SRODNIM FAKULTETIMA', Croatica et Slavica Iadertina, 10/2(10.), str. 473-500. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/136863 (Datum pristupa: 23.10.2021.)
Vancouver
Miletić J. ISTRAŽIVANJE PRIPREMLJENOSTI UČENIKA SREDNJIH TRGOVAČKIH, EKONOMSKIH I UPRAVNIH ŠKOLA ZA NASTAVAK OBRAZOVANJA NA SRODNIM FAKULTETIMA. Croatica et Slavica Iadertina [Internet]. 2014 [pristupljeno 23.10.2021.];10/2(10.):473-500. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/136863
IEEE
J. Miletić, "ISTRAŽIVANJE PRIPREMLJENOSTI UČENIKA SREDNJIH TRGOVAČKIH, EKONOMSKIH I UPRAVNIH ŠKOLA ZA NASTAVAK OBRAZOVANJA NA SRODNIM FAKULTETIMA", Croatica et Slavica Iadertina, vol.10/2, br. 10., str. 473-500, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/136863. [Citirano: 23.10.2021.]

Sažetak
Cilj je rada ustvrditi jesu li polaznici četverogodišnjih strukovnih škola koji se obrazuju po programima za područje ekonomije, trgovine i poslovne administracije bolje pripremljeni za upis srodnih fakulteta, koji znače nastavak njihove obrazovne vertikale, od učenika ostalih strukovnih škola, pa i gimnazijalaca, koji se obrazuju po drugačijim programima hrvatskoga jezika. Autor je među učenicima četvrtih razreda ekonomskih i upravnih škola proveo istraživanje u obliku testa koji uključuje gradivo hrvatskoga jezika i književnosti koje je uobičajeno na klasifiKacijskim ispitima na ekonomskim i pravnim fakultetima. Nastojao je istražiti prilagođenost nastavnoga gradiva i uopće nastave u tim školskim smjerovima nastavku školovanja na srodnim fakultetima. Za usporedbu je predvidio kontrolne skupine. Istraživanjem je pokušao ustanoviti razinu pripremljenosti za upis na srodne fakultete učenika
ekonomskoga i upravnoga smjera te gimnazijalaca i učenika tehničkih škola koji se obrazuju po drugačijim programima hrvatskoga jezika.
Najviše su prosječnih bodova po učeniku postigli gimnazijalci. Autor smatra da je to i očekivano s obzirom na nastavni plan i program hrvatskih gimnazija, osobito na predviđeni broj sati nastave hrvatskoga jezika te zaključuje da je gradivo hrvatskoga jezika u gimnazijama izrazito bolja osnova u pripremi učenika za nastavak studija na ekonomskim i pravnim fakultetima negoli je imaju polaznici četverogodišnjih strukovnih škola koji se obrazuju po programima za područje ekonomije, trgovine i poslovne administracije te da bi se i o tom trebalo razmišljati tijekom određenja obrazovne vertikale.
Analizirajući rezultate kontrolne skupine učenika tehničke škole, zaključuje se da ni u odnosu na ostale strukovne škole nisu učenici koji se obrazuju po programima za područje ekonomije, trgovine i poslovne administracije u izrazitoj prednosti tijekom upisa na fakultete koji znače nastavak njihove obrazovne vertikale. Autor posebno ističe negativne rezultate do kojih je došao istražujući poznavanje hrvatskoga jezika i književnosti u navedenim razredima. U oba je kontrolna razreda distribucija riješenih zadataka iz hrvatskoga jezika i književnosti gotovo podjednaka, oko 50%, dok je u razredima za izobrazbu stručnjaka iz područja ekonomije, trgovine i poslovne administracije izrazito više riješenih zadataka iz književnosti, što svakako nije dobro s obzirom na njihove izrazite komunikacijske potrebe u svagdašnjim radnim zadacima, a što upućuje na zapostavljanje jezične komponente u nastavi.

Ključne riječi
program hrvatskoga jezika; trgovačke; ekonomske i upravne škole; obrazovna vertikala; ekonomski i pravni fakulteti

Hrčak ID: 136863

URI
https://hrcak.srce.hr/136863

[engleski]

Posjeta: 1.329 *