hrcak mascot   Srce   HID

Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, Vol.24 No.1 Ožujak 2015.

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.24.1.03

Odrednice odugovlačenja u akademskom kontekstu

Ivanka Živčić-Bećirević   ORCID icon orcid.org/0000-0002-8295-0223 ; Filozofski fakultet, Rijeka
Sanja Smojver-Ažić ; Filozofski fakultet, Rijeka
Tamara Martinac Dorčić ; Filozofski fakultet, Rijeka

Puni tekst: hrvatski, pdf (217 KB) str. 47-67 preuzimanja: 781* citiraj
APA 6th Edition
Živčić-Bećirević, I., Smojver-Ažić, S. i Martinac Dorčić, T. (2015). Odrednice odugovlačenja u akademskom kontekstu. Društvena istraživanja, 24 (1), 47-67. https://doi.org/10.5559/di.24.1.03
MLA 8th Edition
Živčić-Bećirević, Ivanka, et al. "Odrednice odugovlačenja u akademskom kontekstu." Društvena istraživanja, vol. 24, br. 1, 2015, str. 47-67. https://doi.org/10.5559/di.24.1.03. Citirano 25.09.2018.
Chicago 17th Edition
Živčić-Bećirević, Ivanka, Sanja Smojver-Ažić i Tamara Martinac Dorčić. "Odrednice odugovlačenja u akademskom kontekstu." Društvena istraživanja 24, br. 1 (2015): 47-67. https://doi.org/10.5559/di.24.1.03
Harvard
Živčić-Bećirević, I., Smojver-Ažić, S., i Martinac Dorčić, T. (2015). 'Odrednice odugovlačenja u akademskom kontekstu', Društvena istraživanja, 24(1), str. 47-67. doi: https://doi.org/10.5559/di.24.1.03
Vancouver
Živčić-Bećirević I, Smojver-Ažić S, Martinac Dorčić T. Odrednice odugovlačenja u akademskom kontekstu. Društvena istraživanja [Internet]. 01.03.2015. [pristupljeno 25.09.2018.];24(1):47-67. doi: https://doi.org/10.5559/di.24.1.03
IEEE
I. Živčić-Bećirević, S. Smojver-Ažić i T. Martinac Dorčić, "Odrednice odugovlačenja u akademskom kontekstu", Društvena istraživanja, vol.24, br. 1, str. 47-67, ožujak 2015. [Online]. doi: https://doi.org/10.5559/di.24.1.03

Sažetak
Akademsko odugovlačenje jedan je od čestih problema studenata, a osim negativnih efekata na akademska dostignuća, može se odraziti i na druge aspekte njihova funkcioniranja. Usprkos mnogim istraživanjima, još uvijek nije potpuno objašnjeno koji sve čimbenici sudjeluju u akademskom odugovlačenju. Ovim se radom provjeravao odnos akademskog odugovlačenja i raznih aspekata prilagodbe i akademskog uspjeha studenata, kao i doprinos ispitne anksioznosti, atribucija akademskog uspjeha i ciljnih orijentacija objašnjenju sklonosti odugovlačenju nakon kontrole doprinosa crta ličnosti. Reprezentativan uzorak od 240 studenata Sveučilišta u Rijeci (162 djevojke i 78 mladića) ispitan je tijekom prvog i četvrtog semestra studija. Na prvoj godini primijenjen je Upitnik petofaktorskoga modela ličnosti, a na drugoj Ljestvica odugovlačenja, Upitnik ispitne anksioznosti, Ljestvica ciljnih orijentacija i Beckova ljestvica depresivnosti. Rezultati su potvrdili povezanost akademskog odugovlačenja sa svim aspektima prilagodbe studenata u očekivanom smjeru. Provedenom hijerarhijskom regresijskom analizom utvrđeno je da su, nakon kontrole crta ličnosti (od kojih je samo savjesnost značajan negativan prediktor), ispitna anksioznost i ciljna orijentacija na izbjegavanje truda značajni pozitivni prediktori odugovlačenja, dok je atribucija akademskog uspjeha trudu značajan negativan prediktor. Dobiveni rezultati daju smjernice za buduća istraživanja kao i preporuke za planiranje intervencijskih programa za studente.

Ključne riječi
odugovlačenje; atribucije uspjeha; ciljne orijentacije; crte ličnosti; psihološka prilagodba studenata

Hrčak ID: 138438

URI
https://hrcak.srce.hr/138438

[engleski]

Posjeta: 1.477 *