Skip to the main content

Review article

Predavanje i njegova uloga u izobrazbi učitelja kod E. Ch. Trappa

Anto Prgomet ; (student poslijediplomskog studija pedagogije) Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju


Full text: croatian pdf 250 Kb

page 87-95

downloads: 401

cite

Full text: english pdf 139 Kb

page 96-96

downloads: 213

cite

Full text: german pdf 139 Kb

page 97-97

downloads: 577

cite


Abstract

Ernst Christian Trapp (1745 − 1818) preuzima 1779. godine na Sveučilištu u Halleu novoosnovanu Katedru za pedagogiju (i filozofiju), utemeljenu s namjerom izobrazbe učitelja. U svom nastupnom, iste godine objavljenom predavanju on zagovara nužnost studija pedagogije kao zasebnog akademskog predmeta. U tom kontekstu Trapp razlaže mjesto i ulogu sveučilišnog predavanja pri studiju pedagogije odnosno pri izobrazbi budućih učitelja. Rad analizira Trappovo promišljanje sveučilišnog predavanja ne zanemarujući pritom i njegovo djelovanje kao sveučilišnog predavača. Središnji aspekt pritom je pitanje je li Trapp u svom poimanju sveučilišnog predavanja ostaje na razini na kojoj njegovo 18. stoljeće promišlja to sredstvo akademske nastave, ili su u njegovom promišljanju sadržani aspekti koji se općenito vrednuju kao tekovina tek 19. stoljeća. Dobiveni odgovori važni su ne samo u kontekstu (početka akademiziranja) učiteljske izobrazbe i sveučilišne nastave uopće, nego posebice i u kontekstu vrednovanja Trappovog djelovanja na istom sveučilištu.

Keywords

Ernst Christian Trapp; učiteljska izobrazba; povijest sveučilišta; akademska nastava; sveučilišno predavanje

Hrčak ID:

139309

URI

https://hrcak.srce.hr/139309

Publication date:

19.5.2006.

Article data in other languages: english german

Visits: 1.987 *