hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

Učitelji, nastavnici i pedagozi između ciljeva i evaluacije u nastavi

Milan Matijević ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Fulltext: croatian, pdf (1 MB) pages 59-74 downloads: 1.814* cite
APA 6th Edition
Matijević, M. (2014). Učitelji, nastavnici i pedagozi između ciljeva i evaluacije u nastavi. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 59-74. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/139573
MLA 8th Edition
Matijević, Milan. "Učitelji, nastavnici i pedagozi između ciljeva i evaluacije u nastavi." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, no. 1, 2014, pp. 59-74. https://hrcak.srce.hr/139573. Accessed 24 Oct. 2021.
Chicago 17th Edition
Matijević, Milan. "Učitelji, nastavnici i pedagozi između ciljeva i evaluacije u nastavi." Pedagogijska istraživanja 11, no. 1 (2014): 59-74. https://hrcak.srce.hr/139573
Harvard
Matijević, M. (2014). 'Učitelji, nastavnici i pedagozi između ciljeva i evaluacije u nastavi', Pedagogijska istraživanja, 11(1), pp. 59-74. Available at: https://hrcak.srce.hr/139573 (Accessed 24 October 2021)
Vancouver
Matijević M. Učitelji, nastavnici i pedagozi između ciljeva i evaluacije u nastavi. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [cited 2021 October 24];11(1):59-74. Available from: https://hrcak.srce.hr/139573
IEEE
M. Matijević, "Učitelji, nastavnici i pedagozi između ciljeva i evaluacije u nastavi", Pedagogijska istraživanja, vol.11, no. 1, pp. 59-74, 2014. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/139573. [Accessed: 24 October 2021]
Fulltext: english, pdf (126 KB) pages 75-75 downloads: 193* cite
APA 6th Edition
Matijević, M. (2014). Teachers and pedagogues between aims and evaluation in classroom teaching. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 75-75. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/139573
MLA 8th Edition
Matijević, Milan. "Teachers and pedagogues between aims and evaluation in classroom teaching." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, no. 1, 2014, pp. 75-75. https://hrcak.srce.hr/139573. Accessed 24 Oct. 2021.
Chicago 17th Edition
Matijević, Milan. "Teachers and pedagogues between aims and evaluation in classroom teaching." Pedagogijska istraživanja 11, no. 1 (2014): 75-75. https://hrcak.srce.hr/139573
Harvard
Matijević, M. (2014). 'Teachers and pedagogues between aims and evaluation in classroom teaching', Pedagogijska istraživanja, 11(1), pp. 75-75. Available at: https://hrcak.srce.hr/139573 (Accessed 24 October 2021)
Vancouver
Matijević M. Teachers and pedagogues between aims and evaluation in classroom teaching. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [cited 2021 October 24];11(1):75-75. Available from: https://hrcak.srce.hr/139573
IEEE
M. Matijević, "Teachers and pedagogues between aims and evaluation in classroom teaching", Pedagogijska istraživanja, vol.11, no. 1, pp. 75-75, 2014. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/139573. [Accessed: 24 October 2021]
Fulltext: german, pdf (108 KB) pages 76-76 downloads: 145* cite
APA 6th Edition
Matijević, M. (2014). Pädagogen, Grund – und Mittelschullehrer zwischen den Zielen und der Evaluation im Unterricht. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 76-76. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/139573
MLA 8th Edition
Matijević, Milan. "Pädagogen, Grund – und Mittelschullehrer zwischen den Zielen und der Evaluation im Unterricht." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, no. 1, 2014, pp. 76-76. https://hrcak.srce.hr/139573. Accessed 24 Oct. 2021.
Chicago 17th Edition
Matijević, Milan. "Pädagogen, Grund – und Mittelschullehrer zwischen den Zielen und der Evaluation im Unterricht." Pedagogijska istraživanja 11, no. 1 (2014): 76-76. https://hrcak.srce.hr/139573
Harvard
Matijević, M. (2014). 'Pädagogen, Grund – und Mittelschullehrer zwischen den Zielen und der Evaluation im Unterricht', Pedagogijska istraživanja, 11(1), pp. 76-76. Available at: https://hrcak.srce.hr/139573 (Accessed 24 October 2021)
Vancouver
Matijević M. Pädagogen, Grund – und Mittelschullehrer zwischen den Zielen und der Evaluation im Unterricht. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [cited 2021 October 24];11(1):76-76. Available from: https://hrcak.srce.hr/139573
IEEE
M. Matijević, "Pädagogen, Grund – und Mittelschullehrer zwischen den Zielen und der Evaluation im Unterricht", Pedagogijska istraživanja, vol.11, no. 1, pp. 76-76, 2014. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/139573. [Accessed: 24 October 2021]

Abstracts
U ovom radu prezentirana je kritika didaktike nastave usmjerene prema učitelju i nastavnom programu odnosno kritika tradicionalne didaktike koja i danas još uvijek dominira u učionicama osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj. I osim spoznaja konstruktivističke i kurikulumske didaktike te teorija učenja Benjamina Blooma, Roberta Gagnéa, Edgara Dalea, Célestina Freineta i Marije Montessori hrvatskim učiteljima je još uvijek važno pitanje realizacije programa, a ne ishodi učenja i odgoja. Radi provjere nekih hipoteza upitnikom je ispitana procjena didaktičkih scenarija i zadovoljstva nastavom na uzorku učenika trećih razreda srednjih škola (N=409) iz pet hrvatskih gradova. Većina učenika procjenjuje da na nastavi nisu dovoljno aktivni te da im na nastavi nije dovoljno zanimljivo. Također, oni procjenjuju da nema dovoljno didaktičkih situacija u kojima se razgovara, sudjeluje u nastavnim projektima ili rješavaju problemi. Najveći dio nastavnih epizoda odvija se u učionicama u kojima je petnaest stolova i trideset stolica raspoređeno u tri kolone koje su okrenute prema prednjem zidu i ploči ispred koje nastavnici imaju svoje monologe i prezentacije. Nakon analize učeničkih procjena te objašnjenja fotografija koje su snimljene u učionicama hrvatskih škola autor predlaže neke ideje za unutarnju reformu nastave te za bogatiju ponudu didaktičkih scenarija koji bi mogli zadovoljiti razvojne potrebe učenika - pripadnika net generacije.

Keywords
osnovna škola; srednja škola; net generacije; nastava usmjerena prema učeniku; nastavni kurikulum

Hrčak ID: 139573

URI
https://hrcak.srce.hr/139573

[english] [german]

Visits: 3.553 *