hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Razlike u mišljenjima studenata i zaposlenih učitelja o obrazovnoj inkluziji učenika s teškoćama

Dejana Bouillet   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0486-3378 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Zlatko Bukvić ; Centar za odgoj i obrazovanje “Tomislav Špoljar”

Puni tekst: hrvatski, pdf (330 KB) str. 9-23 preuzimanja: 743* citiraj
APA 6th Edition
Bouillet, D. i Bukvić, Z. (2015). Razlike u mišljenjima studenata i zaposlenih učitelja o obrazovnoj inkluziji učenika s teškoćama. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 51 (1), 9-23. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/141113
MLA 8th Edition
Bouillet, Dejana i Zlatko Bukvić. "Razlike u mišljenjima studenata i zaposlenih učitelja o obrazovnoj inkluziji učenika s teškoćama." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 51, br. 1, 2015, str. 9-23. https://hrcak.srce.hr/141113. Citirano 09.12.2019.
Chicago 17th Edition
Bouillet, Dejana i Zlatko Bukvić. "Razlike u mišljenjima studenata i zaposlenih učitelja o obrazovnoj inkluziji učenika s teškoćama." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 51, br. 1 (2015): 9-23. https://hrcak.srce.hr/141113
Harvard
Bouillet, D., i Bukvić, Z. (2015). 'Razlike u mišljenjima studenata i zaposlenih učitelja o obrazovnoj inkluziji učenika s teškoćama', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 51(1), str. 9-23. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/141113 (Datum pristupa: 09.12.2019.)
Vancouver
Bouillet D, Bukvić Z. Razlike u mišljenjima studenata i zaposlenih učitelja o obrazovnoj inkluziji učenika s teškoćama. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2015 [pristupljeno 09.12.2019.];51(1):9-23. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/141113
IEEE
D. Bouillet i Z. Bukvić, "Razlike u mišljenjima studenata i zaposlenih učitelja o obrazovnoj inkluziji učenika s teškoćama", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.51, br. 1, str. 9-23, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/141113. [Citirano: 09.12.2019.]

Sažetak
Iako inkluzivno obrazovanje ima status temeljne paradigme suvremenog obrazovnog sustava, mnogi autori upozoravaju na nedostižnost tog ideala, a istraživanja kontinuirano potvrđuju da školski sustavi mnogih zemalja i dalje perpetuiraju neravnopravnost i nedovoljnu uključenost učenika s teškoćama u proces učenja i poučavanja. Ovaj je rad usmjeren analizi mišljenja Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu u tri faze njihova inicijalnog obrazovanja i zaposlenih učitelja u hrvatskim osnovnim školama o obrazovnoj inkluziji učenika s teškoćama te utvrđivanju razlika u ispitivanim mišljenjima između četiri skupine ispitanika. Sudionici istraživanja bili su studenti prve (187 ili 24,2%), treće (215 ili 27,5%) i pete (198 ili 25,6%) godine studija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu te učitelji (173 ili 22,4%) zaposleni u hrvatskim osnovnim školama. Ukupan uzorak istraživanja čini 773 ispitanika. Polazi se od hipoteze da postoje statistički značajne razlike u mišljenjima tri skupine studenata i učitelja o obrazovnoj inkluziji učenika s teškoćama, pri čemu se očekuje pozitivnije mišljenje studenata završne godine studija u odnosu na mlađe studente i zaposlene učitelje. Primjenom i analizom rezultata dobivenih popunjavanjem Skale mišljenja o inkluziji učenika s teškoćama, hipoteza je potvrđena samo djelomično. Utvrđeno je da se studenti različitih godina studija i zaposleni učitelji međusobno značajno razlikuju u mišljenjima o obrazovnoj inkluziji učenika s teškoćama, ali su mišljenja studenata završne godine studija i zaposlenih učitelja nepovoljnija u odnosu na studente prve i treće godine studija. Najpovoljnija mišljenja o obrazovnoj inkluziji iskazali su studenti treće godine.

Ključne riječi
obrazovna inkluzija; učenici s teškoćama u razvoju; inicijalno obrazovanje učitelja

Hrčak ID: 141113

URI
https://hrcak.srce.hr/141113

[engleski]

Posjeta: 1.565 *