Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v17i2.871

Rogersov model difuzije inovacije u praksi: pojedinačni profili inovativnosti budućih nastavnika u Turskoj

Ismail Yuksel ; Eskisehir Osmangazi University


Puni tekst: engleski pdf 356 Kb

str. 507-534

preuzimanja: 512

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 356 Kb

str. 507-534

preuzimanja: 2.268

citiraj


Sažetak

Svrha ovoga istraživanja bila je odrediti kategorije usvajanja i pojedinačne razine inovativnosti budućih nastavnika. 420 budućih nastavnika iz pet različitih odjela sudjelovalo je u ovome istraživanju. Primjena Rogersove skale za mjerenje usvajanja otkrila je da kod budućih nastavnika u uzorku ispitanika u istraživanju dominiraju rani usvojitelji. Istraživanje je također otkrilo da odjel i spol ispitanika čine značajnu razliku u razini njihove inovativnosti. Većina ispitanika – žena bili su rani usvojitelja, a većina muških ispitanika bila je u skupini ranih usvojitelja. Analizom je otkriveno da su muški ispitanici visoko inovativni za razliku od ispitanica. Istraživanje je također ukazalo na to da je za razliku od Rogersove normalne distribucije (zvonastog oblika) kategorija usvojitelja, distribucija u ovome istraživanju pozitivno zakrivljena. Rezultati podupiru ideju da budući nastavnici, posebno u nekim odjelima, moraju promijeniti svoju percepciju inovacije. Dokazi također upućuju na to da se Rogersov model odlučivanja o inovaciji mora uzeti u obzir za vrijeme određivanja ciljeva kolegija.

Ključne riječi

kategorije usvojitelja; inovacija; obuka nastavnika; usvajanje inovacije

Hrčak ID:

141183

URI

https://hrcak.srce.hr/141183

Datum izdavanja:

29.6.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.091 *